MEDIAKUTSU: Female Founders Day rohkaisee naisia startup-yrittäjyyteen

Vaikka Pohjoismaat ovat hyvä esimerkki sukupuolten välisestä tasa-arvosta, valtaosa teknologia-alalla työskentelevistä on edelleen miehiä. Tilanne on muuttumassa, sillä alalle on tulossa yhä enemmän osaavia naisyrittäjiä ja -sijoittajia. Toukokuun Startup Tampere Meetupin teemana on naisyrittäjyys startup-kentässä.

Female Founders Day Tampereella 9.5.2019

Sijoittajat ottavat myös huomioon tiimin rakenteen määritettäessä, mitkä startup-yritykset ansaitsevat pääomarahoituksen. Kuitenkin vielä pääosin naisista koostuvat tiimit saavat miesvaltaisia vähemmän sijoituksia. Female Founders Dayssä tarjotaan naisyrittäjille neuvontaa rahoituksen saamiseksi.

Luvassa on inspiroivia puheenvuoroja mm. Iso-Britanniasta. Gaurav Bhatnagar Amazonilta kertoo keynote-puheenvuorossaan, miten käynnistää yrityksen kasvu ja saada pääomarahoitusta sekä mikä toimii kestävien yritysten perustamisessa - ja mikä puolestaan voi mennä metsään. Lisäksi tilaisuudessa kuullaan muita konkreettisia yrittäjätarinoita startup-yrittäjien oppimiskokemusta, onnistumisista ja epäonnistumisista. Sijoittajat antavat vinkkejä siitä, miten löytää pääomarahoitusta kasvuyrityksen rakentamiseksi.

Aika: torstaina 9.5. klo 12.00 - 17.00
Paikka: TAMK Proakatemia, Finlaysoninkuja 25, 5. krs., 33250 Tampere

Ohjelma

Female Founders Dayn ohjelma on suunniteltu edistämään monimuotoisuutta, oppimaan inspiroivilta naisperustajilta sekä nopeuttamaan yrityksen menestymistä käytännön ideoiden avulla.

Tilaisuus on avoin kaikille startup-yrittäjyydestä kiinnostuneille, ja päivän ohjelman tarkoitus on rohkaista erityisesti naisia startup-yrittäjyyteen. Tilaisuus on maksuton ja englanninkielinen.

Tilaisuuden järjestää Business Tampereen Startup Tampere -tiimi yhteistyössä Polar Partnersin ja MelloVR:n kanssa.

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:

Sointu Karjalainen
Projektipäällikkö, Startup Tampere
sointu.karjalainen@businesstampere.com

Sami Puttonen
Projektikoordinaattori, Startup Tampere
sami.puttonen@businesstampere.com

Maria Haapaniemi
Toimitusjohtaja, Polar Partners Ltd.
maria.haapaniemi@polarpartners.fi

Maria Haapaniemi
CEO, Polar Partners Ltd.
maria.haapaniemi@polarpartners.fi

Female Founders Day Tampereella 9.5.2019

AAC Technologies announces Tampere, Finland as their European Headquarters, launches 10 million USD Imaging Research Consortium17.6.2019 16:06:46 EESTPress release

AAC Technologies Holdings Inc. (AAC), a global leading supplier of integrated micro‐component solutions for communication and IT consumer electronics, announced the opening of an R&D center in Tampere in 2018. Now the company announces Tampere as the Headquarters of its European operations. The goal of AAC is to grow Tampere site personnel up to 200 by the year 2025. The investments demonstrate Tampere in Finland as a globally strategic region in the field of imaging, attracting companies from all around the world.

AAC Technologies tuo Euroopan pääkonttorinsa Tampereelle ja tukee kamerateknologioiden tutkimusta lähes 10 miljoonalla eurolla17.6.2019 09:00:00 EESTTiedote

Tuotekehitysyksikön viime syksynä Tampereella avannut mikrokomponentti- ja kuluttajaelektroniikkaratkaisujen toimittaja AAC Technologies Holdings Inc. avaa Euroopan pääkonttorinsa Tampereelle. Yrityksen tavoitteena on kasvattaa henkilöstömääräänsä Tampereella jopa 200 työntekijään vuoteen 2025 mennessä. Investointi- ja laajentamissuunnitelmat todentavat Tampereen asemaa yhtenä maailman johtavista kamerateknologioiden osaamiskeskuksista.

Ensimmäinen suomalainen sopimus Netflixin alkuperäistuotannon kanssa: Tamperelaisella VFX-osaamisella maailmanmarkkinoille31.5.2019 06:10:00 EESTTiedote

Tamperelainen VFX-tuotantotalo Troll Visual Effects on tehnyt ensimmäisenä suomalaisena yrityksenä suoran sopimuksen Yhdysvaltojen Netflixin kanssa. Kauppa tarkoittaa käytännössä sitä, että Troll tekee Tampereella digitaalisia erikoistehosteita Netflixin omaan alkuperäistuotantoon ja sitä kautta miljoonille katsojille eri puolilla maailmaa.