MEDIAKUTSU: Female Founders Day rohkaisee naisia startup-yrittäjyyteen

Vaikka Pohjoismaat ovat hyvä esimerkki sukupuolten välisestä tasa-arvosta, valtaosa teknologia-alalla työskentelevistä on edelleen miehiä. Tilanne on muuttumassa, sillä alalle on tulossa yhä enemmän osaavia naisyrittäjiä ja -sijoittajia. Toukokuun Startup Tampere Meetupin teemana on naisyrittäjyys startup-kentässä.
Female Founders Day Tampereella 9.5.2019

Sijoittajat ottavat myös huomioon tiimin rakenteen määritettäessä, mitkä startup-yritykset ansaitsevat pääomarahoituksen. Kuitenkin vielä pääosin naisista koostuvat tiimit saavat miesvaltaisia vähemmän sijoituksia. Female Founders Dayssä tarjotaan naisyrittäjille neuvontaa rahoituksen saamiseksi.

Luvassa on inspiroivia puheenvuoroja mm. Iso-Britanniasta. Gaurav Bhatnagar Amazonilta kertoo keynote-puheenvuorossaan, miten käynnistää yrityksen kasvu ja saada pääomarahoitusta sekä mikä toimii kestävien yritysten perustamisessa - ja mikä puolestaan voi mennä metsään. Lisäksi tilaisuudessa kuullaan muita konkreettisia yrittäjätarinoita startup-yrittäjien oppimiskokemusta, onnistumisista ja epäonnistumisista. Sijoittajat antavat vinkkejä siitä, miten löytää pääomarahoitusta kasvuyrityksen rakentamiseksi.

Aika: torstaina 9.5. klo 12.00 - 17.00
Paikka: TAMK Proakatemia, Finlaysoninkuja 25, 5. krs., 33250 Tampere

Ohjelma

Female Founders Dayn ohjelma on suunniteltu edistämään monimuotoisuutta, oppimaan inspiroivilta naisperustajilta sekä nopeuttamaan yrityksen menestymistä käytännön ideoiden avulla.

Tilaisuus on avoin kaikille startup-yrittäjyydestä kiinnostuneille, ja päivän ohjelman tarkoitus on rohkaista erityisesti naisia startup-yrittäjyyteen. Tilaisuus on maksuton ja englanninkielinen.

Tilaisuuden järjestää Business Tampereen Startup Tampere -tiimi yhteistyössä Polar Partnersin ja MelloVR:n kanssa.

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:

Sointu Karjalainen
Projektipäällikkö, Startup Tampere
sointu.karjalainen@businesstampere.com

Sami Puttonen
Projektikoordinaattori, Startup Tampere
sami.puttonen@businesstampere.com

Maria Haapaniemi
Toimitusjohtaja, Polar Partners Ltd.
maria.haapaniemi@polarpartners.fi

Maria Haapaniemi