Organisaatiodramaturgialla toimiva työyhteisö

Oletko koskaan miettinyt, että teatterin ja draaman maailmalla on paljon yhteistä yrityselämän kanssa? Tiesitkö, mitä kaikkea yritysjohtaja voi oppia teatterin dramaturgilta? Millainen näytelmän käsikirjoitus vie teidän työpaikallanne toimintaa eteenpäin? Oletko huomannut, että joku saa aina ”parhaimmat roolit”?

”Voi taivas – tämähän on yhtä draamaa!” tai ”Taas meni yksi palaveri täydeksi farssiksi”, kuuluu yrityksen neuvotteluhuoneesta. Kuulostaako tutulta? Oletko ajatellut, että vaikka elämä kokonaisuudessaan ei ole pelkkää teatteria, organisaatioelämä on sitä mitä suurimmassa määrin.

Organisaatiodramaturgialla toimiva työyhteisö -kirja antaa keinoja tunnistaa, millaisista esityksistä ja tarinoista on kyse, kun työpaikoilla toimitaan, miten niiden käsikirjoitus rakentuu, ketkä niitä ohjaavat ja miten kukin toimii roolissaan.

Organisaatiodramaturgia auttaa rakentamaan parempaa ja tuottavampaa työyhteisöä. Samalla syntyy toimintaa ohjaava hyvä yhteinen käsikirjoitus. Kun kehität draaman tajua, esittämisen ja käsikirjoittamisen taitoja ja ominaisuuksiasi organisaatiodramaturgina, saa koko työyhteisö mahdollisuuden loistaa organisaation teatterissa.

Organisaatiodramaturgiassa tarkastellaan työyhteisöjen näyttämöitä dramaturgin silmin, vuorovaikutuksen, johtamisen ja yhteistyön näkökulmasta. Se antaa keinoja tunnistaa millaisista esityksistä on kyse, miten niiden käsikirjoitus rakentuu, ketkä niitä ohjaavat ja miten kukin valikoituu rooliinsa. Samalla ollaan muutosjohtamisen ytimessä, niissä keinoissa, joilla ihmiset saadaan mukaan uudistumaan ja tekemään yhdessä parhaansa yhteisten tavoitteiden eteen.

YTT, KL Sari Kuusela on johtamisen ja organisaatioiden kehittämisen asiantuntija, joka on kiinnostunut kaikesta siitä, mitä työyhteisön näyttämöllä ja kulissien takana tapahtuu. Kuusela on tietokirjailija ja organisaatiokonsultti, jonka työelämäkokemus ulottuu liiketoiminnasta henkilöstön kehittämiseen, johtamiseen ja muutosten toteuttamiseen.

Kauppakamarin kirja Organisaatiodramaturgialla toimiva työyhteisö ilmestyy pe 2.3.2018

Tervetuloa julkistustilaisuuteen pe 2.3. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs).

Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi

Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 045-77332978
markkinointi@helsinki.chamber.fi

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.