Production Mill HIILI laajenee Tampereelle

Kehittyvä markkina ja alueellisesti keskittyneet tv- ja elokuva-alan tuotannolliset puitteet kannustivat yritystä ottamaan kasvuloikan uuteen kaupunkiin.

TV- ja elokuvalavasteiden suunnitteluun ja toteuttamiseen erikoistunut yritys Production Mill HIILI Tampere avaa ovensa joulukuussa 2019. Uusi toimipiste palvelee entistä laajemmin ja kustannustehokkaammin TV-, elokuva- ja mediatuotantoja.

”Tampere on osoittanut vahvaa potentiaalia kaltaisellemme kasvuyritykselle. Ilmassa on voimakasta halua ja kykyä tukea alan kehitystä ja kasvua. Nyt me haluamme kantaa oman kortemme kekoon tässä kehityksessä”, kertoo Janne Räsänen, Production Mill HIILEN perustajaosakas ja hallituksen jäsen.

Tampereen kaupunki on panostanut vahvasti paikallisen AV-alan kehittämiseen esimerkiksi tuotantokannustimen avulla, jonka positiiviset vaikutukset ovat alkaneet realisoitua.

”Kulunut vuosi oli menestys ja ensi vuonna nähdään kaikkien aikojen suurin kaupallisten yhtiöiden panostus av-tuotantoihin alueella. Tämä synnyttää uutta liiketoimintaa ja työpaikkoja”, toteaa Business Tampereen av-alan liiketoimintajohtaja Ilkka Rahkonen.

Production Mill HIILI Tampere tulee keskittymään jatkossa etenkin TV- ja mediatuotantoihin, ja Tampereen toimipisteelle onkin asiakkuusjohtajaksi kutsuttu vahvan media-alan taustan omaava Esa Sulkanen. Production Mill HIILI Tampereen toimisto sijaitsee tekemisen keskiössä, suomalaisen tarinankerronnan ja digitaaliteollisuuden keskuksessa, Tohlopin Mediapoliksessa.

”Sijainti, sijainti, sijainti - jos haluat olla aallonharjalla, et voi jäädä rannalle ihmettelemään", Sulkanen sanoo pilke silmäkulmassaan.

Production MILL Hiili on TV- ja elokuvalavasteiden suunnitteluun ja toteuttamiseen erikoistunut yritys.

Production Mill HIILI Tampere
Esa Sulkanen
esa.sulkanen@hiili.fi

Janne Räsänen
janne.rasanen@hiili.fi

Business Tampere on Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö, jonka tehtävä on edistää investointeja sekä luoda paras ympäristö yritystoiminnalle. Palvelemme sinua Tampereen kaupunkiseudun elinkeino-ohjelman mukaisesti asiakastoimialoillamme, joita ovat uudistuva teollisuus, älykkään kaupunkiseudun ratkaisut ja elämystalous. Rakennetaan uutta Tampereen seutua. Yhdessä.

Rapid Tampere yhdistää seudun teollisuutta ja kansainvälisiä teknologiayrityksiä23.6.2020 15:19:13 EESTTiedote

Tamperelainen yhteistyökiihdyttämö Rapid Tampere avaa uuden teknologioiden hakukierroksen seudun kärkiyritysten liiketoimintaa vauhdittamaan. Vuoden 2019 kierros oli varsin onnistunut, ja hakemuksia saatiin lähes 350 kappaletta 48 eri maasta. Suuri hakijamäärä on osoitus Tampereen seudun kasvavasta vetovoimasta kansainvälisesti. Hakijoiden joukossa oli 30 suomalaisyritystä. Uusi hakukierros alkaa elokuussa.

Media invitation: Welcome to AI Finland 2020 – an event that focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration9.6.2020 14:01:26 EESTPress Invitation

International AI Finland 2020 event will take place on September 30, 2020 at Tampere Hall. The event focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration – in order to support the R&D and commercialization of Finnish AI. The goal is to create a concept, AI Finland, that annually connects companies with the best research in different themes and regions. The AI Finland event kicks-off from Tampere, the heart of the Finnish manufacturing industry.

Mediakutsu: Tervetuloa tekoälyn yritys-tutkimusyhteistyötä vauhdittavaan AI Finland 2020 -tapahtumaan9.6.2020 13:32:06 EESTKutsu

Kansainvälinen AI Finland 2020 -tapahtuma järjestetään 30.9. Tampere-talossa. Tapahtuma keskittyy kestävään älykkääseen tuotantoon sekä yritys-tutkimusyhteistyöhön tukien suomalaisen AI:n tutkimusta, kehitystä ja kaupallistamista. Tavoitteena on luoda AI Finland -konsepti, joka yhdistää vuosittain yritykset ja huippututkimuksen eri teemoissa ja alueilla.