Sahanlahti Resortin Ravintola Koskivahdille ravintola-alan Chaîne des Rôtisseurs -kilpi

Puumalassa, välkehtivän sinisen Saimaan rannalla sijaitsevan Sahanlahti Resortin Ravintola Koskivahdille myönnettiin viime viikonloppuna Chaîne des Rôtisseurs -kilpi. Kilpi on osoitus ravintolan korkeasta tasosta, pitkäjänteisestä ammattitaidon jatkuvasta kehittämisestä sekä ammattitaitoisesta salihenkilökunnasta.

” Chaine des Rotisseurs kilpi on korkein ravintoloille myönnettävä arvostus. Kilpi kertoo, että ravintolan keittiö on huippuunsa viritetty alueellaan ja sieltä lähtevät annokset ovat intohimolla tehtyjä hyvistä raaka-aineista ja tasalaatuisia. Ravintola Koskivahti sijaitsee Saimaan rannalla, joka on erinomainen aarrearkku tuoreelle raaka-aineelle ja tästä ympäristöstä löytyy myös tuottajia joka lähtöön. Näiden tuotteiden kunnioitus ja saaminen lautaselle kauniisti esille laitettuna ovat niitä keittiön taidonnäytteitä, joita arvostetaan. Kauniit annokset tarjoillaan ammattitaidolla sekä esitellään oikealämpöinen valittu juoma. Tarjoilun ammattitaito korostaa hyvän keittiön osaamista ja antaa asiakkaalle nautinnollisen ravintokokemuksen. Kattaus korostaa viihtyvyyttä ja sitä lisää myös puitteet, jotka Ravintola Koskenvahdissa ovat aivan mahtavat. Sahanlahti Resort on erinomainen esimerkki, kuinka periksiantamattomalla työllä ja intohimolla voidaan luoda ikimuistettavia elämyksiä. Olemme äärimmäisen iloisia, että pystymme tunnustamaan tämän työn merkittävyyden myöntämällä heille Kilven”, sanoi Chaîne des Rôtisseurs-kilven luovuttanut Chaîne des Rôtisseurs Finlanden Chancelier Juha Ojamo.

”Ensimmäisen toimintavuoden kesän jälkeen meille myönnettiin Etelä-Savon Ruokailumatkailuteko-palkinto, joka oli palkitsevaa. Huomasimme, että paikallisiin raaka-aineisiin ja keittiöön panostaminen on se meidän juttumme. Sitä olemme jatkaneet, syventäneet ja haalineet ympärillemme osaamista tekijöineen. Nyt olemme tässä noin 9 vuoden jälkeen kiitollisin mielin ja ylpeänä kiinnitimme Ravintola Koskivahdin seinään Chaine des Rôtisseurs -kilven” toteaa paikan jatkuvalle kehittämiselle omistautunut Maître Hôtellier Jaana Kuivalainen.

Ravintola Koskivahdissa keittiömestarina toimii Chef Rôtisseur Petri Rytkönen ja tarjoilusta vastaa Ravintolapäällikkö Chef de Table Ella Savolainen Sali-prikaatinsa kanssa. Tämä Sahis-tiimi on luonut ravintolasta elämyskohteen Puumalan seudulle, keskelle kaunista ja rauhallista Saimaa-maisemaa, jonne kannattaa ajaa pidemmänkin matkan päästä.

Lisätietoja:
Chaîne des Rôtisseurs Finlande, Chancelier Juha Ojamo, puh. 040-0537504, sihteeri@rotisseurs.fi
Ravintola Koskenvahti, Maître Hôtellier, yrittäjä, toimitusjohtaja Jaana Kuivalainen, puh. 045-8008422

La Confrérie de la Chaîne des Rôtisseurs Finlande on Suomen merkittävin kansainvälinen gastronominen järjestö. Järjestön tavoitteena on kehittää Suomen ruoka-, juoma- ja ravintolakulttuuria yhteistyössä ammattilaisten ja harrastajien kanssa sekä kannustaa nuorten ammattilaiskokkien ja viiniammattilaisten kehittymistä. Kansainväliseen järjestöön kuuluu yli 25 000 jäsentä yli 80 maassa. Suomessa jäseniä on yli 2 000, joista 60 % on harrastajia ja 40 % ammattilaisia. www.rotisseurs.fi

Kaksi uutta ravintolaa sai lokakuussa Chaîne des Rôtisseurs -ravintolakilven / Kuokkalan Kartano ja Ravintola OR18.10.2023 15:39:54 EEST | Tiedote

Jyväskylässä sijaitseva Kuokkalan Kartano ja Helsinkiläinen Hotelli Tornissa sijaitseva Ravintola OR ovat saaneet laadukkaasta gastronomiasta, hyvästä palvelusta ja kulinaaristen perinteiden erinomaisesta vaalimisesta kansainvälisen ruokajärjestön Chaîne des Rôtisseurs -kilven. Kilpi on osoitus aidosta intohimosta ruokaan, viineihin ja loistavaan asiakaspalveluun.

Chaîne des Rôtisseurs Finlande 60vuotta23.8.2023 12:51:26 EEST | Tiedote

Chaîne des Rôtisseurs Finlande perustettiin 60 vuotta sitten, juhlakapituli järjestetään Tampereella 25–27.8. Kansainvälisesti suurin ja vanhin gastronominen järjestö Chaîne des Rôtisseurs perustettiin jo vuonna 1248, jolloin Ranskan kuningas Ludvig IX Pyhä antoi nuorten keittiö ammattilaisten tietojen ja taitojen kehittämiseksi julistuksen eri mestarikiltojen järjestämiseksi. Järjestön ensimmäinen suomalainen jäsen oli tamperelainen Jorma Soiro vuonna 1963. Järjestön perustamiseen Suomessa vaikutti erityisesti kolme henkilöä Jorma Soiro, Onni Salo sekä Armas J.Pulla.