Tuomas Viljamaa Suomen Vuokranantajien yhteiskuntasuhdejohtajaksi

Tuomas Viljamaa on nimitetty Suomen Vuokranantajien yhteiskuntasuhdejohtajaksi 1.9.2019 alkaen. Hän työskenteli aiemmin Suomen Vuokranantajien yhteiskuntasuhdepäällikkönä. Viljamaa vastaa asuntopolitiikkaan ja asuntomarkkinoihin liittyvistä asioista Suomen Vuokranantajilla sekä johtaa vaikuttamis- ja tutkimustyötä.

”Suomen Vuokranantajien tärkeä tehtävä on tuottaa mahdollisimman hyvää asiantuntijatietoa asuntomarkkinoille. Yksityiset vuokranantajat ovat vapaarahoitteisten vuokra-asuntomarkkinoiden suurin toimija. Vuokramarkkinoiden toiminnan kannalta yksityisillä vuokranantajilla on aivan keskeinen rooli: he tarjoavat kodin noin puolelle miljoonalle suomalaiselle. Siksi on tärkeää, että päättäjillä on riittävästi tietoa yksityisten vuokranantajien toiminnasta asuntomarkkinoilla”, sanoo Tuomas Viljamaa.

”Nimitys vahvistaa Suomen Vuokranantajien asiantuntijaroolia ja edellytyksiä auttaa päättäjiä sekä tarjota asuntomarkkinatietoa. Suomen Vuokranantajien tulevaisuuden tavoitteena on entisestään vahvistaa tutkimusten tuottamista ja teettämistä, jotta päättäjillä ja sidosryhmillä on käytössä paras mahdollinen tieto asuntopoliittiseen päätöksentekoon”, sanoo Suomen Vuokranantajien syyskuussa aloittava toiminnanjohtaja Sanna Hughes.

Suomen Vuokranantajat on yksityisten vuokranantajien ja asuntosijoittajien valtakunnallinen järjestö, joka tekee vuokraustoiminnasta palkitsevampaa, turvallisempaa ja helpompaa. Suomen Vuokranantajilla on 19 000 jäsentä. 97 % jäsenistämme suosittelee meitä. Vuonna 1999 perustettu Suomen Vuokranantajat ry. viettää 20-vuotisjuhliaan syksyllä 2019.

Yhä useammat vakuutusyhtiöt tarjoavat vakuutuksia asuntosijoittamiseen12.11.2019 08:30:00 EETTiedote

Asuntosijoittamisen yleistyessä yhä useammat vakuutusyhtiöt ovat alkaneet tarjota vuokranantajille suunnattuja vakuutuksia. Nämä vakuutukset täydentävät vuokranantajien turvaa tapauksissa, joissa vuokralaisella ei olekaan sovittua vakuutusta tai taloyhtiön kiinteistövakuutus ja vuokralaisen oma kotivakuutus eivät kata vahinkoriskejä. Suomen Vuokranantajat ry on tilannut vertailun suomalaisten vakuutusyhtiöiden tarjonnasta.

Suomen vuokramarkkinat toimivat hyvin – markkinatalous toimii vuokralaisten hyväksi22.10.2019 12:00:00 EESTTiedote

Suomen Vuokranantajien tuoreen vuokramarkkinakatsauksen mukaan markkinatalous toimii vuokralaisten hyväksi Suomen vuokramarkkinoilla. Katsauksen mukaan eri alueiden eriytyminen vahvistuu tulevina vuosina. Pääkaupunkiseudun ja muiden kasvukeskusten kehitystä vauhdittamaan tarvitaan asuntotuotantoa myös tulevina vuosina. Katsauksessa tarkastellaan eri kaupunkien vuokramarkkinanäkymiä ajankohtaisen asuntopoliittisen keskustelun, Vuokraovi.comin kevään 2019 tilastojen sekä Tilastokeskuksen tietojen valossa.