Uusi sukupolvi astuu Rakennustoimisto Lainio & Laivorannan johtoon

Rakennustoimisto Lainio & Laivoranta Oy on toteuttamassa sukupolvenvaihdosta. Toimitusjohtaja Jari Lainion pestiä jatkaa tytär Janita Lainio ja hallituksen puheenjohtaja Jarmo Laivorannan paikan ottaa hänen tyttärenpoikansa Juho Nyman.

Lähes 30 vuotta Turun seudulla toimineessa Rakennustoimisto Lainio & Laivorannassa on käynnistetty sukupolvenvaihdosprosessi, joka toteutetaan vaiheittain tämän vuoden syksyyn mennessä. Yritykselle ja sen perustajille oli merkittävää, että jatkajat löytyvät omien perheiden sisältä.

– Sekä Janita että Juho ovat rakennusinsinöörejä ja olleet mukana yrityksen toiminnassa jo useamman vuoden – he ovat kasvaneet rooleihinsa, ja toki jatkavat siihen mukautumista. Itse olen mukana toiminnassa vielä toistaiseksi, sanoo Jari Lainio.

Lainio & Laivoranta on siitä poikkeuksellinen rakennusyhtiö, että vuokratyövoimaa käytetään vain tarpeen vaatiessa, suurin osa käytettävästä työvoimasta on omaa henkilöstöä. Sekä Janita Lainio että Juho Nyman pitävät tätä suurena vahvuutena ja erottautumistekijänä.

– Meillä on todella pitkiä työsuhteita, mikä kertoo, että olemme onnistuneet luomaan osaajillemme hyvän ja arvostavan työpaikan, ja sitä haluamme vaalia jatkossakin. Talossamme on runsaasti tietoa ja kokemusta, mikä on yksi tärkeä tekijä työmme korkean laadun takana, sanoo Janita Lainio.

Hallituksen puheenjohtajan pestin lisäksi Nyman tulee osallistumaan yrityksen operatiiviseen toimintaan. Yrityksen toimintaan tai toimintatapaan ei ole tulossa suuria muutoksia.

– Toki meillä on Janitan kanssa ajatuksia yrityksen kehittämisestä, mutta ne liittyvät lähinnä sisäiseen toimintaamme ja prosesseihimme. Kumppaneillemme ja asiakkaillemme muutos ei tule näkymään, vaan pyrimme jatkamaan työtämme luotettavana yhteistyökumppanina, kuten tähänkin asti, toteaa Juho Nyman.

Rakennustoimisto Lainio & Laivoranta on liike-, toimitila- ja teollisuusrakentamisen sekä julkisen rakentamisen, asuntorakentamisen ja korjausrakentamisen asiantuntija. Yrityksen päätoimialueena on Varsinais-Suomi ja Turun talousalue. Yritys työllistää noin 40 henkilöä.

Lisätiedot:
Jari Lainio, rakennusneuvos, toimitusjohtaja, p. 0400 825 662

Suomeen syntyy kansainvälisestikin harvinainen startupien kasvun arkkitehtuuria ja rahoitusta ruokkiva ekosysteemi26.4.2023 14:57:39 EEST | Tiedote

Suomi on pitkään ollut Euroopan kiinnostavimpia markkinoita startup-sijoittajille. Markkinoilta on kuitenkin puuttunut toimija, joka kehittää kasvuhakuisia startupeja yrittäjälähtöisesti. Almaral ja Liquido ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on luoda Suomeen uniikki yhdistelmä startup-yritysten kasvun arkkitehtuuria ja rahoitusta.