Vinokinon Turun näytösten liput ovat varattavissa nyt, korona rajoittaa osallistujamääriä

Sateenkaareva elokuvafestivaali Vinokino järjestetään tänä vuonna 29. kerran, koronarajoitukset huomioiden. Turussa järjestettäviin näytöksiin voi nyt ostaa lippuja. Turun näytökset ovat 23. - 25.10. Kino Dianassa. Yleisömäärä kuhunkin näytökseen on rajoitettu, joten liput kannattaa ostaa nopeasti! Vinokino on Suomen ainoa elokuvafestivaali, jolla näytetään vain ja ainoastaan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen tarinoista kertovia elokuvia.

- Sateenkaarielokuvafestivaali Vinokino järjestetään tänäkin syksynä, koronarajoitukset huomioiden.
- Turun näytösten liput ovat nyt myynnissä.
- Elokuvia näytetään 23. - 25.10. Kino Dianassa.
- Yleisömäärä näytöksiin on rajoitettu pandemiatilanteen takia.

Turun seudun Seta ry:n (TuSeta) järjestämä Vinokino on Suomen ainoa elokuvafestivaali, jolla näytetään vain ja ainoastaan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen tarinoista kertovia elokuvia.Tänäkin vuonna ohjelmistoon valitut elokuvat käsittelevät seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuolen moninaisuutta monipuolisesti. Festivaalilla näytetään kolmen päivän aikana seitsemän pitkää laatuelokuvaa, kolme ajankohtaista dokumenttia ja kaksi huolella laadittua lyhytelokuvakoostetta.

29. Vinokino-elokuvafestivaali järjestetään Turussa 23. - 25.10. Kino Dianassa ja Helsingissä 27. -29.11. Cinema Orionissa. Lisäksi näytöksiä on Oulussa loka-marraskuun vaihteessa ja Tampereella marraskuun alussa.

Turun näytösten lippujen varaaminen on nyt mahdollista, ja liput saa varattua Kino Dianan verkkosivujen lipunvaraussivulta. Varatut liput tulee lunastaa viimeistään 10 minuuttia ennen näytöksen alkamista elokuvateatterin kassalta.

- Suosittelen lippujen varaamista etukäteen, sillä koronapandemian takia saliin otetaan katsojia rajoitettu määrä, toteaa festivaalin koordinaattori Antti Tiainen.

Normaalihintaisen lipun hinta on kahdeksan euroa. Kuuden euron hintainen alelippu myönnetään TuSetan ja muiden sateenkaarevien järjestöjen jäsenille, opiskelijoille, työttömille ja eläkeläisille. Uutuutena tämän vuoden festivaalilla on viiden lipun sarjalippu, jonka hinta on 35 €.

- Sarjalippu ei ole henkilökohtainen, joten sitä voi käyttää useampi henkilö, vinkkaa koordinaattori. Alennushintaisia lippuja myydään vain Turun näytöksiin. Tampereen ja Oulun näytösten lippujen hinnat julkaistaan myöhemmin.

Vinokinon koordinaattori Antti Tiainen: koordinaattori@vinokino.fi

Vinokinon tiedottaja Nina Kurki: tiedottaja@vinokino.fi tai 050 550 2203

TIETOA JÄSENJÄRJESTÖSTÄ:

TuSeta on kansalaisjärjestö, joka jakaa asiallista tietoa seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuolen moninaisuudesta ja tarjoaa vertaistukea sateenkaari-ihmisille Turun seudulla ja Salossa.

TIETOA SETASTA:

50 järjestöä: translain uudistusta kiirehdittävä, alaikäisten oikeuksia ei voi jättää huomiotta22.10.2020 10:00:00 EESTTiedote

50 suomalaista järjestöä on huolissaan niin sanotun translain säätämisen viivästymisestä. Hallitusohjelmaan on kirjattu, että laki sukupuolen vahvistamisesta uudistetaan. Lainvalmistelutyöhön ei ole kuitenkaan ryhdytty vieläkään. Sosiaali- ja terveysministeriön työryhmä arvioi raportissaan viime tammikuussa nykyisen lain vanhentuneeksi ja esitti vaihtoehtoja lain uudistamiselle. Allekirjoittaneet järjestöt kiirehtivät hallitusta uudistamaan translain. Järjestöt haluavat myös, että uudistustyössä arvioidaan uudelleen sukupuolen juridisen vahvistamisen 18 vuoden ikäraja.

Vinokino-elokuvafestivaalin ohjelmisto vuodelle 2020 julkaistu5.10.2020 13:32:21 EESTTiedote

Turun seudun Seta ry:n (TuSeta) järjestämä Vinokino on Suomen ainoa elokuvafestivaali, jolla näytetään vain ja ainoastaan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen tarinoita kertovia elokuvia. Tänäkin vuonna ohjelmistoon valitut elokuvat käsittelevät seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuolen moninaisuutta monipuolisesti. Festivaalilla näytetään kolmen päivän aikana seitsemän pitkää laatuelokuvaa, kolme ajankohtaista dokumenttia ja kaksi huolella laadittua lyhytelokuvakoostetta. 29. Vinokino-elokuvafestivaali järjestetään Turussa 23. - 25.10. Kino Dianassa ja Helsingissä 27. - 29.11. Cinema Orionissa. Lisäksi näytöksiä on Oulussa loka-marraskuun vaihteessa ja Tampereella marraskuun alussa.Vuoden 2020 ohjelmistovalinnoissa korostuvat laatu ja ajankohtaisuus.

Seta järjestää virtuaalitapahtumia Helsinki Pride -viikolla 7.–13.9.20204.9.2020 22:52:07 EESTTiedote

Valtakunnallinen Seta järjestää osana Helsinki Pride -viikkoa 7.–13.9. erilaisia virtuaalisia luentoja, vertaistukitapaamisia, kuvien ja päiväkirjamerkintojen keruuta sekä paneelikeskusteluja. Helsinki Priden teemana on vuonna 2020 esikuvat. Setan järjestämissä tapahtumissa aiheina ovat esimerkiksi ylisukupolviset Pride-muistot, sateenkaari-ihmisten oikeuksien puolustaminen polarisoituvassa Euroopassa ja sateenkaariyhteisössä luoviminen nuorena rodullistettuna tai kieli- tai kulttuurivähemmistön jäsenenä.