Yksityinen vuokranantaja tekee suomalaista työtä

Yksityisen vuokranantajan tarjoama vuokra-asunto ja toimiminen vuokranantajana on suomalaista työtä. Suomen Vuokranantajat haluaa alleviivata tätä sanomaa käynnistämällä yhteistyön Suomalaisen Työn Liiton kanssa. Yhteistyön ensiaskeleena Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu tulee käyttöön palkinnossa, jolla Suomen Vuokranantajat palkitsee aluetoimintansa ansioituneita henkilöitä.

– Yksityinen vuokranantaja tarjoaa ihmiselle kodin. Aikana jolloin kiinteistösijoittaminen ja pääomat ovat globaaleja, on hienoa, että Suomesta löytyy valtava joukko yksityisiä ihmisiä, jotka kantavat riskiä ja käyttävät säästöjään asuntomarkkinoiden hyväksi. Se on tärkeää ja arvokasta suomalaista työtä, näkee Suomen Vuokranantajien toiminnanjohtaja Mia Koro-Kanerva.

Suomen Vuokranantajat ja Suomalaisen Työn Liitto haluavat nostaa yhdessä esiin suomalaisen työn arvostusta ja keskusteluun erilaisia suomalaisen työn muotoja.

– Tehtävänämme on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä ja toimimme sen puolesta, että Suomessa on tulevaisuudessa lisää työtä, joka on kaikille osapuolille merkityksellistä ja arvokasta. Suomen Vuokranantajien kanssa meitä yhdistää halu toimia suomalaisen työn puolesta ja huomioida erilaisia työntekemisen muotoja kuten yksityisten henkilöiden vuokraustoimintaa, kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

Vuoden aluepäälliköksi valittiin Matti Koivumäki Vantaalta

Aluepäällikkyys on luottamustoimi. Tällä hetkellä Suomen Vuokranantajilla on aluepäällikköjä joka puolella Suomea ja kaikkiaan heitä on jo yli 20 henkilöä. Aluepäälliköt toimivat yhteyshenkilöinä ja yhteyskumppanina maakunnassaan jäsenkunnalle, yhteistyökumppaneille ja sidosryhmille.

– Aluepäällikköjen työ maakunnissa on Suomen Vuokranantajille ensiarvoisen tärkeää. Arvostamme aluepäällikköverkostoamme valtavasti, sanoo Koro-Kanerva.

Vuoden aluepäällikkö on valittu useana vuonna aikaisemmin. Tänä vuonna vuoden aluepäällikkyys sai aivan uuden hohdon, kun sen kunniaksi valmistettiin suomalaisesta teräksestä ja suomalaisena käsityönä tehty Avainlippu-kiertopalkinto, joka symboloi aluepäällikköjen neuvokkuutta, avuliaisuutta sekä vuokranantamisen ja vuokra-asuntojen merkitystä suomalaisena työnä. Kiertopalkinnon lisäksi valmistettiin taulu, johon kirjataan kaikki vuosittain valitut aluepäälliköt. Taulu asetetaan Suomen Vuokranantajien toimiston kunniapaikalle.

– Vuoden 2018 aluepäällikkö Matti Koivumäki on toiminut aluepäällikkönä vuodesta 2013. Hän on asiantunteva ja innostunut organisoija ja aina valmis auttamaan. Usein hän auttaa jo ennen kuin kukaan edes huomaa, että apua olisi tarvittu. Koivumäki luo ympärilleen positiivista energiaa ja näkee asioissa aina positiiviset puolet. Oman aktiivisuutensa lisäksi hän tekee meistä muista parempia ihmisiä, ihailee Koro-Kanerva.

Lisätietoja

Mia Koro-Kanerva, toiminnanjohtaja, Suomen Vuokranantajat, 0503031615, mia.koro-kanerva@vuokranantajat.fi

Tero Lausala, toimitusjohtaja, Suomalaisen Työn Liitto, 050 407 2623, tero.lausala@suomalainentyo.fi

Suomen Vuokranantajat ry on yksityisten vuokranantajien ja asuntosijoittajien järjestö. Edistämme vuokranantajien asiaa ja tarjoamme Suomen parasta asiantuntijatietoa vuokrauksesta ja asuntosijoittamisesta.

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä, vaikuttaa ostopäätöksiin ja haastaa työelämää uudistumaan.www.suomalainentyo.fi

(09) 1667 6421http://www.vuokranantajat.fi

Suomen Vuokranantajat on yksityisten vuokranantajien ja asuntosijoittajien valtakunnallinen järjestö. Edistämme vuokranantajien asiaa ja tarjoamme Suomen parasta asiantuntijatietoa vuokrauksesta ja asuntosijoittamisesta.

Onko tarkastusvaliokunta unohtanut viimevuotisen tutkimuksensa?10.10.2018 11:51Tiedote

Eduskunnan tarkastusvaliokunta julkaisi eilen (9.10.2018) mietinnön asuntopolitiikan kehittämiskohteista. Mietinnössä on muutamia hyviä ja laajasti hyväksyttyjä tavoitteita asuntopolitiikan kehittämiseksi. Tällaisina on pidettävä pitkäjänteistä asuntopolitiikan kehittämisohjelmaa sekä rakentamisen laadun parantamiseen tähtääviä kirjauksia. Mietintö sisältää kuitenkin myös runsaasti tutkimustiedon valossa kyseenalaisia kannanottoja.

Lemmikkien aiheuttamat vahingot kuuluvat vuokralaisten korvattaviksi1.10.2018 08:30Tiedote

Lemmikit ovat monille vuokralaisille rakkaita asuinkumppaneita, eikä sisäsiistejä lemmikkejä ole välttämättä tarve kieltää vuokra-asunnossa. Viime aikoina Suomen Vuokranantajien lakineuvontaan on kuitenkin tullut poikkeuksellisen paljon lemmikkieläinten aiheuttamien vahinkojen korvaamiseen liittyviä erimielisyyksiä. Pääsääntöisesti vuokralainen vastaa aina lemmikkinsä aiheuttamasta vahingosta huoneistolle.

Suomen Vuokranantajien vuokramarkkinakatsaus: Kaupungistuminen kiihtyy – Turku ja Tampere porskuttavat28.8.2018 07:45Tiedote

Asumistukimenot ovat kääntyneet laskuun, kaupungistuminen voimistuu tulevina vuosina ja miniasunnot eivät ole vallanneet vuokramarkkinoita. Tämä selviää Suomen Vuokranantajien tekemästä laajasta selvityksestä eri kaupunkien vuokramarkkinoista ja niiden tulevaisuuden näkymistä. Selvityksen tekemisessä on käytetty Vuokraovi.comin tilastoaineistoa vuokramarkkinoista.

Ennuste: Vuokratuotot pysyvät tasaisen maltillisina – Kuopio kiri asuntosijoittajan ykköskaupungiksi18.7.2018 09:00Tiedote

Suomen Vuokranantajien Pellervon taloustutkimuksella teettämän tutkimuksen mukaan yksityinen asuntosijoittaja saa vuokraustoiminnasta maltillista ja vakaata tuottoa. Vuokratuotto on pitkällä aikavälillä pysynyt käytännössä samana noin 3,5 prosentissa. Tutkimuksesta selviää, että asuntomarkkinoilla on kuitenkin merkittäviä alueellisia ja kaupunginosakohtaisiakin eroja. Parhaimpien sijoituskaupunkien joukkoon sijoittuivat Kuopio, Turku, Oulu, Tampere ja Rovaniemi.