Yksityinen vuokranantaja tekee suomalaista työtä

Yksityisen vuokranantajan tarjoama vuokra-asunto ja toimiminen vuokranantajana on suomalaista työtä. Suomen Vuokranantajat haluaa alleviivata tätä sanomaa käynnistämällä yhteistyön Suomalaisen Työn Liiton kanssa. Yhteistyön ensiaskeleena Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu tulee käyttöön palkinnossa, jolla Suomen Vuokranantajat palkitsee aluetoimintansa ansioituneita henkilöitä.

– Yksityinen vuokranantaja tarjoaa ihmiselle kodin. Aikana jolloin kiinteistösijoittaminen ja pääomat ovat globaaleja, on hienoa, että Suomesta löytyy valtava joukko yksityisiä ihmisiä, jotka kantavat riskiä ja käyttävät säästöjään asuntomarkkinoiden hyväksi. Se on tärkeää ja arvokasta suomalaista työtä, näkee Suomen Vuokranantajien toiminnanjohtaja Mia Koro-Kanerva.

Suomen Vuokranantajat ja Suomalaisen Työn Liitto haluavat nostaa yhdessä esiin suomalaisen työn arvostusta ja keskusteluun erilaisia suomalaisen työn muotoja.

– Tehtävänämme on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä ja toimimme sen puolesta, että Suomessa on tulevaisuudessa lisää työtä, joka on kaikille osapuolille merkityksellistä ja arvokasta. Suomen Vuokranantajien kanssa meitä yhdistää halu toimia suomalaisen työn puolesta ja huomioida erilaisia työntekemisen muotoja kuten yksityisten henkilöiden vuokraustoimintaa, kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

Vuoden aluepäälliköksi valittiin Matti Koivumäki Vantaalta

Aluepäällikkyys on luottamustoimi. Tällä hetkellä Suomen Vuokranantajilla on aluepäällikköjä joka puolella Suomea ja kaikkiaan heitä on jo yli 20 henkilöä. Aluepäälliköt toimivat yhteyshenkilöinä ja yhteyskumppanina maakunnassaan jäsenkunnalle, yhteistyökumppaneille ja sidosryhmille.

– Aluepäällikköjen työ maakunnissa on Suomen Vuokranantajille ensiarvoisen tärkeää. Arvostamme aluepäällikköverkostoamme valtavasti, sanoo Koro-Kanerva.

Vuoden aluepäällikkö on valittu useana vuonna aikaisemmin. Tänä vuonna vuoden aluepäällikkyys sai aivan uuden hohdon, kun sen kunniaksi valmistettiin suomalaisesta teräksestä ja suomalaisena käsityönä tehty Avainlippu-kiertopalkinto, joka symboloi aluepäällikköjen neuvokkuutta, avuliaisuutta sekä vuokranantamisen ja vuokra-asuntojen merkitystä suomalaisena työnä. Kiertopalkinnon lisäksi valmistettiin taulu, johon kirjataan kaikki vuosittain valitut aluepäälliköt. Taulu asetetaan Suomen Vuokranantajien toimiston kunniapaikalle.

– Vuoden 2018 aluepäällikkö Matti Koivumäki on toiminut aluepäällikkönä vuodesta 2013. Hän on asiantunteva ja innostunut organisoija ja aina valmis auttamaan. Usein hän auttaa jo ennen kuin kukaan edes huomaa, että apua olisi tarvittu. Koivumäki luo ympärilleen positiivista energiaa ja näkee asioissa aina positiiviset puolet. Oman aktiivisuutensa lisäksi hän tekee meistä muista parempia ihmisiä, ihailee Koro-Kanerva.

Lisätietoja

Mia Koro-Kanerva, toiminnanjohtaja, Suomen Vuokranantajat, 0503031615, mia.koro-kanerva@vuokranantajat.fi

Tero Lausala, toimitusjohtaja, Suomalaisen Työn Liitto, 050 407 2623, tero.lausala@suomalainentyo.fi

Suomen Vuokranantajat ry on yksityisten vuokranantajien ja asuntosijoittajien järjestö. Edistämme vuokranantajien asiaa ja tarjoamme Suomen parasta asiantuntijatietoa vuokrauksesta ja asuntosijoittamisesta.

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä, vaikuttaa ostopäätöksiin ja haastaa työelämää uudistumaan.www.suomalainentyo.fi

Yksityinen vuokranantaja on vastuullinen lainanottaja7.1.2019 08:00Tiedote

Viime aikoina julkisuudessa on jatkuvasti varoiteltu taloyhtiölainoista ja erityisesti asuntosijoittajien aiheuttamasta riskistä. Tämän riskin laajuudesta ei ole kuitenkaan pystytty esittämään luotettavaa selvitystä. Suomen Vuokranantajien tekemään kyselyyn vastasi yli 3000 vuokranantajaa, ja tulokset ovat yksiselitteisiä: yksityinen vuokranantaja käyttää lainaa asuntosijoituksiinsa hyvin maltillisesti. Kysely paljastaa kuitenkin myös yksittäisiä riskinottajia.

EU-tuomioistuin vahvisti: Valtion tukema asuntotuotanto tulee selkeästi rajata heikommassa asemassa oleville4.12.2018 08:54Tiedote

Euroopan unionin yleinen tuomioistuin on 15.11.2018 vahvistanut (tuomiot T-202/10 ja T-203/10 RENV II) komission päätöksen koskien Alankomaiden sosiaalista asuntotuotantoa. Päätöksen taustalla vaikutti se, ettei valtion tukema asuntotuotanto saa kilpailla vapaarahoitteisten asuntojen kanssa. Komissio edellytti päätöksessään, että sosiaalinen asuntotuotanto tulee rajata selvästi määritellyille heikommassa asemassa oleville henkilöille. Alankomaiden sosiaalisen asuntotuotannon toimijat valittivat päätöksestä tuomioistuimelle, joka hylkäsi kaikki valitusperusteet.