S-ryhmä laskee jälleen jokaisen lähes 400 Xtra-tuotteen hintaa

Tammikuun arkeen kuuluvat arjen perusruoat ja toisaalta pohdinta ruoan hinnasta. S-ryhmässä halutaan varmistaa alkavaan vuoteen kohtuullinen hintataso ja alentaa pysyvästi useiden arjen suosikkituotteiden hintoja. Xtra-tuotesarjan hintoja lasketaan keskimäärin viisi prosenttia - hinnat laskevat valtakunnallisesti kaikissa Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa.

Xtra-tuotteita Prismassa
Xtra-tuotteita Prismassa Sami Heiskanen

- Laskimme Xtra-tuotesarjan hintaa kokonaisuudessaan jo viime vuoden maaliskuussa, ja syyskuussa noin sadan Xtra-tuotteen hinta laski vielä siitäkin. Heti uuden vuoden alkajaisiksi on sopiva hetki laskea uudelleen koko tuotesarjan hintaa – sekä ruoan että käyttötavaran osalta, kertoo S-ryhmän päivittäiskaupan johtaja Sampo Päällysaho

- Meille on tärkeää pitää yllä pysyvästi mahdollisimman edullista hintatasoa. Xtra-tuotesarjaa koskevan toimenpiteen lisäksi tuomme myös erinomaisia hedelmiä ja vihanneksia vaihtuviin, sesongin mukaisiin esillepanoihimme alle euron kilo- tai pakkaushintaan ja tammikuussa laskemme myös yksittäisten merkkituotteiden hintaa, listaa Päällysaho.

Lisäksi hintaan ja omiin merkkeihin liittyvä vuoden 2024 suuri muutos S-ryhmässä on jo viime vuonna alkanut asteittainen Coop-tuotesarjan myyntiintuonti. Coop-tuotteissa haetaan entistäkin laadukkaampaa reseptiikkaa ja laatu-hintasuhdetta.

- Uusi tuotesarja Coop ja tutun Rainbow-sarjan asteittainen poistuminen on herättänyt enemmän keskustelua, kuin osasimme odottaakaan. Meille on ehdottoman tärkeää tuoda asiakkaille laadultaan ja hinnoiltaan vastaavat, tai jopa paremmat tuotteet asiakkaiden ostettaviksi. On suorastaan ilahduttavaa huomata, miten tärkeitä tuotteemme suomalaisille ovat ja millaisia tunteitakin näihin arjen apureihin liittyy. Coop-merkin tuotteita löytyy nyt vuoden alussa jo astetta enemmän myymälöistämme ja kannattaa kiinnittää huomiota myös niiden hintaan, vinkkaa Päällysaho.

Xtran ja Coopin rinnalla S-ryhmän omina merkkeinä jatkavat Herkku, Änglamark sekä jo kymmenen vuotta myynnissä ollut suosittu Kotimaista.

SOK viestintä

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

Xtra-tuotteita Prismassa

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta.

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Kuljetusrobotti on moderni maitokärry – S-ryhmän ruoan verkkokaupan robokuljetus laajenee yli 100 myymälään vuoden loppuun mennessä14.5.2024 08:20:28 EEST | Tiedote

Päästöttömät robokuljetukset ovat vakiinnuttaneet asemansa ensimmäisen toimintavuotensa aikana ja valloittavat tulevaisuudessa uusia alueita. Itsenäisesti kulkevat ja sähköllä toimivat Starship Technologiesin robotit ovat tähän mennessä kuljettaneet Suomessa yli 150 000 tilausta. Tyypillinen tilaaja on lapsiperhe, jolle robotti kuljettaa maitoa, banaaneja ja jauhelihaa.

Prisma julkaisee täysin uuden ulkoilubrändin - mukana muun muassa kuksa, värikkäitä kuorivaatteita ja risukeitin13.5.2024 08:50:00 EEST | Tiedote

Prisman omien tuotemerkkien valikoima täydentyy 13. toukokuuta, kun hypermarketketju ja Suomen suosituin muotikauppa lanseeraa oman ulkoiluun ja retkeilyyn keskittyvän Luode12-ulkoilubrändin. Kaikissa Prisma-myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa myyntiin tulevan Luode12-tuoteperheen ensimmäiseen mallistoon sisältyy muun muassa teknisiä vaatteita, retkeilyvarusteita sekä tämän kesän pakko-ostos: punkeilta suojaavat sukat.