Helsinki Cup pelaa jälleen isoimmat ottelunsa Olympiastadionilla
- Halusimme, että lapset ja nuoret sekä heidän lähipiirinsä pääsevät kokemaan ison urheilujuhlan tuntua perinteikkäällä Olympiastadionilla. 48. kertaa pelattavan turnauksen tähtihetkiin isolle stadionille osallistuvat kansainväliset joukkueemme, joista kauimmat matkustavat Helsinkiin Taiwanista, Mongoliasta ja Brasiliasta, Helsinki Cupin toimitusjohtaja Kirsi Kavanne kertoo.
Helsinki Cup on pelattu jo useana vuonna 85-vuotiaalla Olympiastadionilla. Turnauskentäksi ja finaalien päänäyttämöksi se on valikoitunut paitsi kulttuurisen merkityksensä myös tilavien puitteidensa ansiosta. Helsinki Cup on yksi maailman suurimmista lasten ja nuorten jalkapalloturnauksista, jonne saapuu pelaajia yli 20 maasta.
- Pelaaminen ikonisella Olympiastadionilla on osallistujillemme vahva viesti, miten paljon lapsia ja nuoria arvostetaan pelaajina ja miten haluamme nostaa heidän harrastamistaan esille, Kavanne selventää.
Suomen ja Helsingin yksi tunnetuimmista maamerkeistä, Olympiastadion, toimii peliareenana 10-vuotiaiden peleille, jotta ikäluokka voi nauttia hulppeasta ympäristöstä ainakin kerran pelaajaurallaan. Olympiastadion näyttelee myös turnausperjantain tyttöjen yleis- ja harrastesarjojen A-finaalien ja lauantain kaikkien loppujen finaaliotteluiden pääparaatipaikkana.
- Olympiastadion on meille koko turnauksen ydin. Pelaajat tankkaavat myös energiaa stadionilla, sillä se toimii sekä ruokailupaikkana että upeiden avajaisohjelmiemme esiintymisareenana. Lisäksi turnauksen kisatoimisto löytyy Olympiastadionilta, Kavanne iloitsee.
Jalkapalloilun suosio tyttöjen keskuudessa voimakkaassa kasvussa
Valtaosa eli 80 prosenttia Helsinki Cupin pelaajista kuuluu ikäluokkaan 7–13-vuotiaat. Tänä vuonna erityisesti tyttöjoukkueiden ilmoittautumisten nousu on ollut poikkeuksellisen suurta.
- Emme ole koskaan aiemmin rikkoneet tyttöjoukkueiden ilmoittautumismäärissä ennätyksiä jo tähän aikaan vuodesta, vaikka ilmoittautumisaikaa on vielä kaksi kuukautta jäljellä, hehkuttaa Kavanne.
Tytöille ei ole tarjolla suuria kansainvälisiä jalkapalloturnauksia, joten Helsinki Cup on merkittävä suurturnauksen tunnelmaa tuova kisa.
Tyttöjen jalkapallon harrastuksen arvostus on noussut sekä Suomessa että maailmalla. Jalkapallosta on tullut kaikkien laji.
- Helsinki Cup on perhetapahtuma, jonka sydän sykkii jalkapallolle. Turnaus liputtaa suvaitsevaisuuden, tasa-arvon, kansainvälisyyden ja kaikkia osallistujia kunnioittavan käytöksen puolesta, Kavanne selventää.
Helsinki Cup näkyy värikkäästi heinäkuun kaupunkikuvassa
Helsinki Cup näkyy ja kuuluu kaupunkikuvassa avajaiskulkueen, tapahtumatorin ja festivaalien muodossa tarjoten urheilujuhlan riemua kesän keskellä. Koko turnauksessa pelataan noin 5500 peliä, sarjoja on 50 ja peliareenoina toimii noin 20 kenttäaluetta ympäri pääkaupunkiseutua Lauttasaaresta Vuosaareen.
- Toivotamme kaikki turnauksen osallistujat kannustusjoukkoineen tervetulleiksi Olympiastadionille heinäkuussa. Hienoa, että lapsilla ja nuorilla on taas mahdollisuus pelata stadionilla ja saada ikimuistoinen turnauselämys Helsingissä, toteaa Olympiastadionin johtaja Ari Kuokkanen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot:
Kirsi Kavanne
Helsinki Cup, Toimitusjohtaja
kirsi.kavanne@helsinkicup.fi
puh. 040 540 14 80
helsinkicup.fi
Tietoja julkaisijasta
Mainostoimisto Ilme Oy on vuonna 1996 perustettu markkinointiviestinnän toimisto. Yrityksen toimipisteet sijaitsevat Lahdessa ja Tampereella. Ilmeessä on noin 40 työntekijää, ja yrityksen liikevaihto vuonna 2020 oli 2,6 miljoonaa euroa. www.ilme.fi
Mainostoimisto Ilme Oy
Finlaysoninkuja 5
33210 Tampere
Päijänteenkatu 9 A 7, 4. krs
15140 Lahti
Jonne Seppä, Toimitusjohtaja
jonne@ilme.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mainostoimisto Ilme Oy
Kalaneuvos-brändistä tunnetun Nordic Fish-konsernin saama uusi merkittävä kasvatuslupa parantaa kotimaisen kirjolohen saatavuutta13.12.2023 10:12:56 EET | Tiedote
Nordic Fishin omistama Suomen suurin kalankasvatuskonserni Nordic Trout sai uuden kalankasvatusluvan Kaskisiin. Lupa merkitsee suomalaisen kirjolohen tarjonnan parantumista.
ILME täydentää rivejään strategisella osaamisella12.12.2023 13:21:28 EET | Tiedote
Pitkän linjan markkinointikonkari Mikko Nisula on nimitetty Mainostoimisto Ilmeen asiakkuusjohtajaksi ja strategiksi 4.12.2023 alkaen. Nisula on aiemmissa töissään vastannut digimarkkinoinnin projekteista, asiakkuuksien kehittämisestä sekä luovien tiimien johtamisesta.
Kalaneuvoksesta suunnannäyttäjä vastuullisen kalan jäljitettävyydessä5.12.2023 08:00:00 EET | Tiedote
Ruoan jäljitettävyys otti tällä viikolla digiloikan suomalaisella Kalaneuvoksella, kun EU:n yhteisen kalastuspolitiikan (YKP) mukainen jäljitettävyysjärjestelmä saatiin konsernissa käyttöön ensimmäisten joukossa.
Uusi kauppakeskus Kivis avautuu Vantaalle 5.10.202329.6.2023 13:00:00 EEST | Tiedote
Vantaan Kivistön uusi lähipalvelukeskus Kivis on pian valmistumassa Hämeenlinnanväylän varteen, Kivistön juna-aseman ja bussiterminaalin yhteyteen. Kivis avataan 5.10. ja avajaisia vietetään kolmena päivänä.
Jonne Seppä luotsaamaan Ilmeen kasvua27.4.2023 07:55:00 EEST | Tiedote
Mainostoimisto Ilme Oy on nimittänyt Jonne Sepän toimitusjohtajakseen 17.4.2023 alkaen. Uuden toimitusjohtajan tärkeimpiä tavoitteita on vahvistaa yrityksen liiketoimintaymmärrystä, ohjata asiakastyötä strategisempaan suuntaan sekä luotsata aktiivista kasvua. Ihmisläheinen yrityskulttuuri on lähellä Sepän sydäntä ja hänen toimintatapansa keskiössä.