Kannelmäen Sävelkortteliin uusia koteja – Pohjola Rakennus käynnisti Asunto Oy Helsingin Tahdin rakentamisen

Pohjola Rakennus Oy Suomi on aloittanut Kannelmäen Sävelkorttelin seuraavan asuntokohteensa rakentamisen. Alueelle nouseva Asunto Oy Helsingin Tahti on myös saanut myyntivalmiuden ja huoneistojen myynti on aloitettu. Tahti on järjestyksessään kuudes Sävelkortteliin nouseva asuinrakennus.

Asunto Oy Helsingin Tahti rakentuu osaksi Kannelmäen uutta Sävelkorttelia, joka tulee kokonaisuudessaan tarjoamaan kodin yli 600 asukkaalle. Tahdin viisi asuinkerrosta pitävät sisällään 56 kotia, joiden koot vaihtelevat aina kompakteista yksiöistä isompiin saunallisiin kolmioihin. Sen lisäksi Tahdin katutasosta löytyy kaksi liiketilaa.

Tahdin vakiomateriaalivaihtoehdot ovat laadukkaita ja kestäviä. Hyvien materiaalien ja fiksujen neliöiden ansiosta Tahti tarjoaa asumismukavuutta jokaista yksityiskohtaa myöten. Lattiat ovat kestävää tammiparkettia ja keittiön varustukseen kuuluvat muun muassa astianpesukone, keraaminen keittoliesi ja integroitu mikroaaltouuni, jotka helpottavat arkea. Osassa Tahdin kodeista on joko ranskalainen tai lasitettu parveke, ja Kantelettarentien puoleisissa ylimmän kerroksen kodeissa voi nauttia ullakkoasumisen tunnelmasta lapeikkunoiden ansiosta.

”Kannelmäen Sävelkortteli on meille pitkäkestoinen ja tärkeä aluehanke. Tahdin myynnin aloitus tuntuukin nyt erityisen hyvältä, kun saamme vihdoin tarjolle pitkään kaivattuja RS-asuntoja ja aluerakentamisen toisen vaiheen viimeisen talon rakennustyöt kunnolla käyntiin. Sävelkorttelin rakentaminen jatkuu heti perään myös alueen pohjoisosassa”, kommentoi Pohjola Rakennuksen hankejohtaja Hannu Hirvensalo.

Tahti ja koko Sävelkortteli nousee Kannelmäen keskeiselle paikalle, vanhan ostoskeskuksen tilalle. Sen ansiosta niin julkiset kulkuyhteydet kuin päivittäispalvelutkin ovat loistavat. Kotiovelta Kannelmäen asemalle on matkaa noin 700 metriä ja junalla Helsinkiin hurauttaa vajaassa 15 minuutissa. Sävelkorttelin palveluiden lisäksi pienen kävelymatkan päässä sijaitsee Kauppakeskus Kaari, joka laajentaa monipuolisten palveluiden saatavuutta.

Sävelkorttelin omaleimainen ulkoasu leikittelee kattojen muodoilla ja rakennusten värityksellä. Koko kortteli on suunniteltu Kannelmäen historiaa ja kaupunkirakennetta kunnioittaen. Sen aluesuunnittelussa on otettu huomioon etenkin yhteisöllisyys, joka mahdollistaa asukkaiden yhdessä tekemisen niin piha-alueilla kuin kerhotiloissa. Tahti rakentuu Helsingin kaupungin vuokratontille ja Helsingin kaupungin kanssa tullaan allekirjoittamaan pitkäaikainen maanvuokrasopimus.

Kokonaisuudessaan Pohjola Rakennus rakentaa Sävelkortteliin 13 asuintaloa ja koko korttelin arvioitu valmistuminen on vuonna 2026. Tahdin arvioidaan valmistuvan marraskuussa 2022.

Hannu Hirvensalo, Pohjola Rakennus Oy Suomi, hankejohtaja, 040 575 6293, hannu.hirvensalo@pohjolarakennus.fi

Virpi Niinivuo, Pohjola Rakennus Oy Suomi, myyntipäällikkö, 044 421 0312, virpi.niinivuo@pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus Oy Suomi on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo vuodesta 1989. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain yli 2 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 250 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Pohjola Rakennus aloitti toisen Tammelan stadionin yhteyteen rakennettavan asuntokohteensa ennakkomarkkinoinnin17.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on aloittanut Tampereen Tammelan uuden stadionin yhteyteen rakennettavan Asunto Oy Tampereen Vestan ennakkomarkkinoinnin. Vesta on järjestyksessään toinen ja samalla viimeinen Tammelan stadionin yhteyteen rakennettavista Pohjola Rakennuksen asuntokohteista. Vesta sijaitsee stadionin Salhojankadun puoleisessa päässä ja kohteen on tarkoitus valmistua elokuussa 2023.

Pohjola Rakennus käynnisti toisen Lauttasaaren kohteensa ennakkomarkkinoinnin3.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on käynnistänyt Helsingin Lauttasaareen rakennettavan Asunto Oy Helsingin Särkiniemenpuiston ennakkomarkkinoinnin. Kohde on järjestyksessään toinen Pohjola Rakennuksen asuinkerrostalo, joka sijaitsee Lauttasaaressa. Ensimmäinen kohde, Asunto Oy Helsingin Julius, varattiin täyteen ennätysnopeasti. Myös Särkiniemenpuisto on herättänyt laajaa kiinnostusta jo ennen ennakkomarkkinoinnin käynnistymistä.

Pohjola Rakennus aloitti ensimmäisen Helsingin Lauttasaareen tulevan uudiskohteensa ennakkomarkkinoinnin13.8.2021 14:01:28 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on käynnistänyt Helsingin Lauttasaareen rakennettavan Asunto Oy Helsingin Juliuksen ennakkomarkkinoinnin. Juliuksen 51 uutta kotia rakennetaan Gyldénintie 2:een aivan metroaseman viereen Tallbergin Puistotien kupeeseen. Tontilta puretaan vanha toimistorakennus, ja uusi asuintalo rakennetaan ajattoman tyylikkääksi naapuruston rakennuskantaa kunnioittaen. Yli 90 prosenttia kodeista varattiin ennen julkista ennakkomarkkinointia.