Kari Inkinen ja Jouko Kemppinen Pohjola Rakennuksen hallitukseen

Pohjola Rakennus Oy Suomen hallitukseen on valittu uusiksi jäseniksi 1.1.2022 alkaen Pohjola Rakennuksen toimitusjohtajana joulukuuhun 2021 saakka toiminut DI Kari Inkinen sekä YIT:llä mittavan uran tehnyt DI Jouko Kemppinen.

Kari Inkinen on toiminut Pohjola Rakennuksen toimitusjohtajana vuosina 2019–2021. Hän on työuransa aikana ansioitunut monissa johtotehtävissä, muun muassa Spondan toimitusjohtajana vuosina 2005–2018. Inkinen kuului Pohjola Rakennuksen hallitukseen jo vuosina 2018–2019 ja on uransa aikana ollut lukuisissa eri luottamustehtävissä rakentamisen alalla.

Jouko Kemppinen on tehnyt mittavan uran kiinteistö- ja rakennusalalla. Hän on toiminut uransa aikana muun muassa VVO:lla (nyk. Kojamo) ja YIT:llä erilaisissa johtotehtävissä niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Lisäksi Kemppinen on vuosina 2018–2020 toiminut konsulttina ja kuulunut YIT:n kansainvälisten tytäryhtiöiden hallituksiin.

Pohjola Rakennuksen hallituksen puheenjohtaja Juha Metsälä on mielissään hallituksen uusien jäsenten valinnoista. ”Kari ja Jouko ovat pitkän linjan kiinteistö- ja rakennusalan ammattilaisia. He ovat niin näkijöitä kuin tekijöitä, jotka tukevat perheyhtiömme menestymistä”, Metsälä kertoo.

Pohjola Rakennuksen hallitus 1.1.2022

Juha Metsälä, hallituksen puheenjohtaja
Kim Gran, varsinainen jäsen, vuorineuvos
Kari Inkinen, varsinainen jäsen
Jouko Kemppinen, varsinainen jäsen
Jan Montell, varsinainen jäsen
Erkka Valkila, varsinainen jäsen
Tutu Wegelius-Lehtonen, varsinainen jäsen
Carita Metsälä, varajäsen
Christian Metsälä, varajäsen

Juha Metsälä, hallituksen puheenjohtaja, 041 459 0600, juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus Oy Suomi on kotimainen perheyritys, joka on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo yli 30 vuotta. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain lähes 3 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 300 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Pohjola Rakennus ja Asuntoyhtymä ovat tehneet kaupat Jyväskylän Kangasvuoreen rakennettavista Joo Kodeista4.5.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus Oy Suomi ja Asuntoyhtymä Oy allekirjoittivat marraskuussa 2021 osakekaupat Jyväskylän Kangasvuoreen tulevan kerrostalohankkeen tiimoilta. Nyt kohteen rakentaminen on käynnistynyt, ja solmittu kauppa pitää sisällään 93 asunnon kerrostalokohteen, jossa huoneistopinta-alaa on yhteensä noin 2900 neliömetriä. Rakennettavat vuokra-asunnot tulevat olemaan Joo Koteja. Asuntoyhtymän syksyllä 2021 lanseeraama vuokra-asumisen brändi Joo Kodit lupaa huolettomuutta, joka syntyy ensisijaisesti henkilökohtaisesta palvelusta, joustavuudesta, yhteisöllisyydestä sekä ekologisuudesta.

Perheyhtiö Pohjola Rakennus nousi historiansa parhaaseen sijoitukseen EPSI Rating -tutkimuksessa21.3.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Tänään 21.3.2022 julkaistussa EPSI Rating -asiakastyytyväisyystutkimuksessa Pohjola Rakennus sijoittui upeasti toiseksi, joka on samalla myös yhtiön historian paras tulos kyseisessä tutkimuksessa. EPSI Ratingin vuosittain tekemä uudisasuntorakentamisen toimialatutkimus tutkii rakennusliikkeiden asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä eri osa-alueiden vaikutusta asiakaskokemukseen. Vuosittainen tutkimus on kattavin uudisrakennusalan tutkimus Suomessa ja se kattaa koko toimialan asiakastyytyväisyyden, sekä julkiseen rankingiin suostuneiden kahdeksan yhtiön tulokset.