Kesä on herkuttelun kulta-aikaa – tässä ovat myydyimmät uutuusherkut S-ryhmän kaupoissa

Suomalaiset testaavat uutuusherkkuja mielellään, eikä tämä kesä ole ollut poikkeus. Erityisesti suklaiset uutuustuotteet ovat käyneet kaupaksi jäätelö-, makeis- ja keksihyllyillä.

Jäätelönmyynnissä kesä on huippusesonkia: touko-elokuussa tehdään S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku) myyntidatan mukaan noin puolet vuoden jäätelökaupasta. Alkukesänä eli touko-kesäkuussa jäätelöiden litramyynti on ollut 7 prosenttia edellistä vuotta korkeampi.

”Jäätelöihin tulee joka vuosi runsaasti uutuuksia, ja suomalaiset testaavat niitä mielellään. Toisaalta myös monet perinteiset suosikit pitävät pintansa vuodesta toiseen. Suomalaisten suosikkimakuja jäätelöissä ovat suklaa ja toffee, kotipakkausjäätelöissä puolestaan perinteinen vanilja”, sanoo myyntipäällikkö Mikko Kovalainen S-ryhmän marketkaupasta.

Tämän vuoden uutuusjäätelöistä hiteiksi ovat nousseet kerta-annosjäätelöistä esimerkiksi Suffeli-tuutti, Pätkis Crunchy -tuutti, Twister Pineapple limujääpuikko, Classic Tuplasuklaa & Metsämarja -puikko sekä Kolmen Kaverin Lakritsituutti.

Kotipakkausjäätelöiden saralla uutuushittejä ovat olleet Aino Boysenmarjajuustokakku, Kotimaista Suolakinuski ja Salmiakki-lakritsi, Jymy Päärynä ja Madagaskarin vanilja sekä Ingmanin ISO Kolmikko ja Tripletti.

Jäätelön lisäksi kesälomailijoille maistuvat keksit ja karkit

Myös makeiset ja keksit ovat käyneet alkukesän aikana hyvin kaupaksi. Molempien myynti on kasvanut S-ryhmän ruokakaupoissa kesäkuussa 5 % viime vuodesta.

”Makeisissa kasvun ajureina ovat olleet erityisesti irtomakeiset ja suklaapatukat. Uutuuskarkkien hittiviisikosta löytyy kolme suklaatuotetta ja kaksi makeispussia: Karl Fazer Rouhea keksi -suklaalevy, Dumle Crunchy Salted Caramel -suklaapatukka, Tupla Double Layer Banana -suklaapatukka, TV Mix Laku -makeispussi sekä Tutti Frutti Sour Splash -makeispussi”, myyntipäällikkö Juhani Haara kertoo.

Kekseissä myynti on kasvanut alkukesästä kautta linjan sekä makeissa että suolaisissa kekseissä. Kesän uutuushitit kuitenkin löytyvät makeiden keksien puolelta.

”Fasupala Geisha, Domino Mustikkapiirakka ja Jaffa Aarrearkku ovat käyneet uutuuskekseistä parhaiten kaupaksi”, Haara paljastaa.

Kotimaisten mansikoiden herkutteluaika on juuri nyt

Kotimaisilla mansikoilla herkuttelu on käynnistynyt kunnolla kesäkuussa. Sadon ensimmäiset isommat määrät saatiin myyntiin juhannusviikolla.

Kotimaisen mansikan varsinainen kysyntäkehitys selviää vasta loppukesästä elokuussa, kun satokausi alkaa olla ohi koko maan osalta, mutta tällä hetkellä myynnin kasvua on viime vuoteen nähden yli 30 % (1.-28.6.2023).

Mikko Kovalainen, myyntipäällikkö, S-ryhmän marketkauppa, mikko.kovalainen@sok.fi, puh. 010 768 6261

Juhani Haara, myyntipäällikkö, S-ryhmän marketkauppa, juhani.haara@sok.fi, puh. 010 768 0628

​S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta. ​ Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ #parempipaikkaelää

Kuljetusrobotti on moderni maitokärry – S-ryhmän ruoan verkkokaupan robokuljetus laajenee yli 100 myymälään vuoden loppuun mennessä14.5.2024 08:20:28 EEST | Tiedote

Päästöttömät robokuljetukset ovat vakiinnuttaneet asemansa ensimmäisen toimintavuotensa aikana ja valloittavat tulevaisuudessa uusia alueita. Itsenäisesti kulkevat ja sähköllä toimivat Starship Technologiesin robotit ovat tähän mennessä kuljettaneet Suomessa yli 150 000 tilausta. Tyypillinen tilaaja on lapsiperhe, jolle robotti kuljettaa maitoa, banaaneja ja jauhelihaa.

Prisma julkaisee täysin uuden ulkoilubrändin - mukana muun muassa kuksa, värikkäitä kuorivaatteita ja risukeitin13.5.2024 08:50:00 EEST | Tiedote

Prisman omien tuotemerkkien valikoima täydentyy 13. toukokuuta, kun hypermarketketju ja Suomen suosituin muotikauppa lanseeraa oman ulkoiluun ja retkeilyyn keskittyvän Luode12-ulkoilubrändin. Kaikissa Prisma-myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa myyntiin tulevan Luode12-tuoteperheen ensimmäiseen mallistoon sisältyy muun muassa teknisiä vaatteita, retkeilyvarusteita sekä tämän kesän pakko-ostos: punkeilta suojaavat sukat.