Matti Kuronen on nimitetty perheyhtiö Pohjola Rakennus Oy Suomen liiketoimintajohtajaksi. Hän tulee vastaamaan tehtävässään niin asiakkuuksista, myynnistä kuin maanhankinnasta. Kuronen aloittaa tehtävässään viimeistään 8.5.2022.

Pohjola Rakennus Oy Suomen liiketoimintajohtajaksi on nimitetty diplomi-insinööri ja tekniikan tohtori Matti Kuronen. Hän aloittaa tehtävässään myöhemmin tarkennettavana ajankohtana, kuitenkin viimeistään 8.5.2022.

Matti Kuronen siirtyy tehtävään Bonava Suomi Oy:stä, jossa hän on toiminut vuodesta 2016, viimeisimpänä koko Suomen maanhankinnan ja hankekehityksen johtajana. Tätä aiemmin hän on ollut myös Bonavan pääkaupunkiseudun liiketoimintajohtaja. Matti Kuronen on työuransa aikana johtanut menestyksekkäästi erilaisia rakennettuun ympäristöön liittyviä kehityshankkeita niin yksityisen kuin julkisen sektorin saralla.

Kuronen kertoo olevansa innoissaan Pohjola Rakennukselle siirtymisestään.

”Pohjola Rakennus on merkittävä ja erottuva toimija asuntoliiketoiminnassa, ja minuun on tehnyt vaikutuksen sekä yrityksen halu uudistua, että ihmisten mutkattomuus. Liiketoimintajohtajan tehtävässä on kannaltani tuttuja asioita, mutta varmasti myös uutta. Odotan innolla, että pääsen yhdessä Pohjola Rakennuksen ammattilaisten kanssa kehittämään uusia mukavuusalueita”, Kuronen kommentoi nimitystään.

Pohjola Rakennuksen nykyinen varatoimitusjohtaja ja liiketoimintajohtaja Miika Oksanen jättää tehtävänsä marraskuun 2021 lopussa ja ylimenokauden ajan asiakkuuksien, myynnin ja maanhankinnan liiketoimintajohtajan tehtäviä hoitaa Pohjola Rakennuksen uudeksi toimitusjohtajaksi nimitetty Esa Neuvonen.

Juha Metsälä, Pohjola Rakennus Group PRG Oy:n hallituksen puheenjohtaja, puh: 041 459 0600

Kari Inkinen, Pohjola Rakennus Oy Suomen toimitusjohtaja, puh: 0400 402 653

Pohjola Rakennus Oy Suomi on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo vuodesta 1989. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain yli 2 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 290 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Pohjola Rakennus aloitti toisen Tammelan stadionin yhteyteen rakennettavan asuntokohteensa ennakkomarkkinoinnin17.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on aloittanut Tampereen Tammelan uuden stadionin yhteyteen rakennettavan Asunto Oy Tampereen Vestan ennakkomarkkinoinnin. Vesta on järjestyksessään toinen ja samalla viimeinen Tammelan stadionin yhteyteen rakennettavista Pohjola Rakennuksen asuntokohteista. Vesta sijaitsee stadionin Salhojankadun puoleisessa päässä ja kohteen on tarkoitus valmistua elokuussa 2023.