MUISTUTUSKUTSU MEDIALLE: Työn uudet ehdot -tilaisuus

EVAlla on ilo kutsua median edustajat Työn uudet ehdot -tilaisuuteen. Keskustelemassa ovat vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto, SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta, kokoomuksen kansanedustaja Elina Lepomäki, EK:n puheenjohtaja Veli-Matti Mattila, keskustan kansanedustaja Mauri Pekkarinen sekä SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.

Aika: Tiistaina 10. huhtikuuta klo 9.0010.30

Paikka: G18-juhlasali, Yrjönkatu 18, Helsinki

Mitä on suomalainen työelämä nyt, ja mitä sen tulisi tulevaisuudessa olla? Työn uudet ehdot -tilaisuudessa keskustellaan suomalaisen työelämän tärkeistä aiheista: työehtosopimuksista, yleissitovuudesta, paikallisesta sopimisesta, kriisilausekkeista, työtaisteluista, työaikakysymyksistä sekä johtamisesta.

Pyydämme ilmoittautumista maanantaihin 9.4. kello 13 mennessä: viestintäpäällikkö Heini Larros heini.larros@eva.fi tai 040 526 97 28.

Pyydämme huomioimaan, että ohjelma alkaa kello 9.00. Kahvi on tarjolla jo kello 8.30.

KAIKKIEN PUOLUEIDEN HALLITUS SITOUTTAISI NATIONALISTIT VASTUUSEEN17.5.2019 07:00:00 EESTTiedote

Kansallismielisten puolueiden nousu suurten puolueiden joukkoon on tehnyt vaikeaksi tasapainoisten hallitusten muodostamisen eri Euroopan maissa, mukaan lukien Suomessa. Elinkeinoelämän valtuuskunta EVAn toimituspäällikkö Sami Metelinen esittää kaikkien puolueiden muodostamaa kunnallishallitusta ratkaisuksi ongelmaan EVA Arviossa Kiusallinen kumppani - Vaihtoehto nationalistipuolueiden sitouttamiseksi vastuuseen on kunnallishallitus.

ENEMMISTÖ SUOMALAISISTA TORJUU VERONKOROTUKSET15.5.2019 06:00:00 EESTTiedote

Suomalaiset eivät ole valmiita korottamaan veroja, käy ilmi Elinkeinoelämän valtuuskunta EVAn Arvo- ja asennetutkimuksesta. EVA kysyi suomalaisilta yhdeksän eri verolajin kohdalla, pitäisikö niitä korottaa, alentaa vai pitää ennallaan. Yhdenkään verolajin kohdalla enemmistö ei ollut valmis veronkorotuksiin. Perintö- ja lahjaveroa sekä ruoan arvonlisäveroa enemmistö suomalaisista alentaisi. 77 prosenttia suomalaisista torjuu kokonaisveroasteen korottamisen.