Elinkeinoelämän Valtuuskunta EVA ry

MUISTUTUSKUTSU MEDIALLE: Työn uudet ehdot -tilaisuus

EVAlla on ilo kutsua median edustajat Työn uudet ehdot -tilaisuuteen. Keskustelemassa ovat vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto, SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta, kokoomuksen kansanedustaja Elina Lepomäki, EK:n puheenjohtaja Veli-Matti Mattila, keskustan kansanedustaja Mauri Pekkarinen sekä SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.

Aika: Tiistaina 10. huhtikuuta klo 9.0010.30

Paikka: G18-juhlasali, Yrjönkatu 18, Helsinki

Mitä on suomalainen työelämä nyt, ja mitä sen tulisi tulevaisuudessa olla? Työn uudet ehdot -tilaisuudessa keskustellaan suomalaisen työelämän tärkeistä aiheista: työehtosopimuksista, yleissitovuudesta, paikallisesta sopimisesta, kriisilausekkeista, työtaisteluista, työaikakysymyksistä sekä johtamisesta.

Pyydämme ilmoittautumista maanantaihin 9.4. kello 13 mennessä: viestintäpäällikkö Heini Larros heini.larros@eva.fi tai 040 526 97 28.

Pyydämme huomioimaan, että ohjelma alkaa kello 9.00. Kahvi on tarjolla jo kello 8.30.

Elinkeinoelämän Valtuuskunta EVA ry

Lue lisää julkaisijalta Elinkeinoelämän Valtuuskunta EVA ry

PÄÄOMASIJOITTAJA TIMO AHOPELTO: SUOMEN KASVAVA KOODARIVAJE UHKAA TEHDÄ SUOMESTA OHJELMISTOALAN HALPATUOTANTOMAAN6.4.2018 05:00Tiedote

Suomessa olisi ohjelmistoalalla töitä heti 7 000–9 000 ohjelmoijalle, ja määrä kasvaa 2 000:lla joka vuosi, sanoo pääomasijoittaja ja teknologiayrittäjä Timo Ahopelto EVA Analyysissa Nollaksi vai ykköseksi. Vaje voi nousta 25 000–40 000 työntekijään vuoteen 2025 mennessä. Koodarivaje uhkaa kuihduttaa Suomen ohjelmistoalan halpatuotantomaaksi