MUISTUTUSKUTSU MEDIALLE: Yli 1 000 yritysjohtajaa kertoo näkemyksensä Suomen kilpailukyvystä

EVAlla on ilo kutsua median edustajat tilaisuuteen, jossa julkaistaan yritysjohtajille tehdyn kyselytutkimuksen tulokset.

Maanantaina 17. kesäkuuta klo 8.309.30

Paikka: Rake-sali, Erottajankatu 4 C (taso 3), Helsinki

Miten yritysjohtajat näkevät verotuksen, työmarkkinat tai sääntelyn? Mitkä ovat Suomen heikkoudet? Mitkä vahvuudet? Onko tilanne muuttunut verrattuna vuoteen 2013?

1 263 yritysjohtajaa vastasi kyselyyn, jossa kysyttiin näkemyksiä 21:stä kilpailukyvyn eri osatekijästä. Vertaamme tuloksia vuonna 2013 tehtyyn vastaavaan kyselyyn. Tuloksista julkaistaan EVA Analyysi Krooninen potilas.

Tilaisuudessa kilpailukyvystä keskustelevat yrittäjä, pääomasijoittaja Timo Ahopelto ja Teknologiateollisuuden hallituksen puheenjohtaja Marjo Miettinen.

Pyydämme ilmoittautumista perjantaihin 14.6. kello 12.00 mennessä viestintäpäällikkö heini.larros@eva.fi tai +358 40 526 97 28.

Pyydämme huomioimaan, että ohjelma alkaa kello 8.30. Kahvi on tarjolla jo kello 8.00.

ANTTI RINTEEN VIITTAAMAN EVAN VEROMALLIN TARKOITUS ON PÄÄOMATULOVERON ALENTAMINEN22.5.2019 12:50:46 EESTTiedote

Antti Rinteen viittaama Elinkeinoelämän valtuuskunta EVAn ehdotus lähdeverosta tähtää pääomatuloveron tuntuvaan alentamiseen, ei veronkiristykseen. Hallitustunnustelija Antti Rinne (sd.) on useaan otteeseen perustellut ajatustaan lähdeverosta sillä, että kyseessä olisi EVAn esitys. Tosiasiassa Rinteen viittaamassa mallissa on kyse Aalto-yliopiston yritysjuridiikan apulaisprofessorin Tomi Viitalan laskelmasta, jonka lähtökohta on pääomatuloverokannan alentaminen kolmella prosenttiyksiköllä.