Pohjola Rakennus aloitti ensimmäisen Helsingin Lauttasaareen tulevan uudiskohteensa ennakkomarkkinoinnin

Pohjola Rakennus on käynnistänyt Helsingin Lauttasaareen rakennettavan Asunto Oy Helsingin Juliuksen ennakkomarkkinoinnin. Juliuksen 51 uutta kotia rakennetaan Gyldénintie 2:een aivan metroaseman viereen Tallbergin Puistotien kupeeseen. Tontilta puretaan vanha toimistorakennus, ja uusi asuintalo rakennetaan ajattoman tyylikkääksi naapuruston rakennuskantaa kunnioittaen. Yli 90 prosenttia kodeista varattiin ennen julkista ennakkomarkkinointia.

Pohjola Rakennus aloitti ensimmäisen Helsingin Lauttasaareen tulevan uudiskohteensa ennakkomark­ki­noinnin

Pohjola Rakennuksen ensimmäinen Lauttasaareen rakennettava asuinkerrostalo nousee yhdelle Helsingin halutuimmista alueista. Julius sijaitsee merenrannan ja puistomaisemien syleilyssä, mutta silti aivan Lauttasaaren metroaseman vieressä, josta liikkuminen niin Helsingin keskustaan kuin Espooseen onnistuu käden käänteessä. Lauttasaaren sijainti on ihanteellinen ja suosittu sen merellisyyden ja rauhallisuuden ansiosta.

Juliuksen kodit edustavat ajattoman kaunista ja modernia asumista. Talon kuudesta- ja ullakkokerroksesta löytyy koteja monenlaisiin asumisen tarpeisiin, sillä tarjontaa on aina yksiöistä kuuden huoneen tilaviin huoneistoihin. Ylimpien kerrosten ylelliset kodit ovat kahdessa tasossa kuudennessa ja ullakkokerroksessa, joihin on omat sisäänkäynnit, vinot sisäkatot ja kattoikkunat lisäämään ullakkoasumisen tunnelmaa. Jokaisessa kodissa suuret ikkunat tuovat valoa ja avaruutta asuntoihin, ja osassa asunnoista korkeat maisemaikkunat ihastuttavat myös saunoissa.

Kaikissa Juliuksen kodeissa toimivat pohjaratkaisut ja kestävät materiaalit pitävät huolta arjen sujuvuudesta. Osasta kodeista löytyy varaus ilmalämpöpumpulle ja asumismukavuutta lisäävät myös koko kodin kattava vesikiertoinen lattialämmitys, lattiaviilennys ja huoneistokohtainen ilmanvaihto. Keittiöiden vakiovarustukseen kuuluu kalusteisiin integroidut kodinkoneet ja kaksikerroksisten kotien keittiöissä on lisäksi vakiona tyylikkäät ja kestävät kivitasot. Puiston puoleiset isot parvekkeet yhdistyvät sisätiloihin tyylikkäillä lasiliukuovilla. Juliuksen maan alle sijoittuvassa autohallissa on yhtiön osakkaille yhteensä 30 autopaikkaa, jotka varustetaan sähköauton latauspisteellä. Kaikki autopaikat myydään erillisinä osakkeina. Taloyhtiön yhteisistä tiloista löytyvät mm. saunaosastot, kerhohuone, lastenvaunuvarasto, ulkoiluvälinevarasto, irtaimistovarastot, talopesula ja kuivaushuone. Hissillä pääsee suoraan kellarista ullakolle asti. Lisäksi talosta löytyy kaksi katutason liiketilaa, jotka myydään erillisinä osakkeina.

Lauttasaari on merellinen ja suosittu kaupunginosa läntisessä Helsingissä ja saarelta löytyykin paljon asukkaita, jotka ovat asuneet siellä koko ikänsä tai haluavat muuttaa sinne takaisin. Lauttasaaren runsas luonto ja meri tarjoavat mitä upeimmat ulkoilumaastot ja Juliuksesta käveleekin merenrantaan vain pari minuuttia. Juliuksesta käsin kaikki palvelut sijaitsevat aivan lähellä. Metro on aivan naapurissa ja kauppakeskus Lauttiskin kivenheiton päässä. Alueelta löytyvät myös koulut ja päiväkodit.

Juliuksen ennakkorekisteriin liittyi ennätysmäärä asiakkaita saadakseen mahdollisuuden varata asuntonsa ennen julkisen ennakkomarkkinoinnin alkua. Juliuksen ennakkomarkkinointiaineisto ja mahdollisuus varaamisen annettiin ennakkorekisteriläisille keskiviikkona 11.8.2021. Perjantai-aamuna 13.8. julkisen ennakkomarkkinoinnin alkaessa vapaana oli enää 6 asuntoa 51:stä.

Juliuksen rakentamisen ennakoidaan alkavan vielä tämän vuoden aikana, ja arvioitu valmistumisaika on kesällä 2023. Pohjola Rakennuksen toinen Lauttasaareen rakennettava kohde Asunto Oy Helsingin Särkiniemenpuisto tulee ennakkomarkkinointiin syksyn 2021 aikana.

Hannu Hirvensalo, Pohjola Rakennus Oy Suomi, hankejohtaja, 040 575 6293, hannu.hirvensalo@pohjolarakennus.fi

Miika Oksanen, Pohjola Rakennus Oy Suomi, varatoimitusjohtaja, 0400 781 341, miika.oksanen@pohjolarakennus.fi

Asunto Oy Helsingin Juliuksen asunnon 45 makuuhuoneessa on suuri maisemaikkuna.
Asunto Oy Helsingin Juliuksen asunnon 50 ullakkokerroksessa on vino sisäkatto ja suuret kattoikkunat.

Pohjola Rakennus Oy Suomi on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo vuodesta 1989. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain yli 2 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 250 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Pohjola Rakennus aloitti toisen Tammelan stadionin yhteyteen rakennettavan asuntokohteensa ennakkomarkkinoinnin17.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on aloittanut Tampereen Tammelan uuden stadionin yhteyteen rakennettavan Asunto Oy Tampereen Vestan ennakkomarkkinoinnin. Vesta on järjestyksessään toinen ja samalla viimeinen Tammelan stadionin yhteyteen rakennettavista Pohjola Rakennuksen asuntokohteista. Vesta sijaitsee stadionin Salhojankadun puoleisessa päässä ja kohteen on tarkoitus valmistua elokuussa 2023.

Pohjola Rakennus käynnisti toisen Lauttasaaren kohteensa ennakkomarkkinoinnin3.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on käynnistänyt Helsingin Lauttasaareen rakennettavan Asunto Oy Helsingin Särkiniemenpuiston ennakkomarkkinoinnin. Kohde on järjestyksessään toinen Pohjola Rakennuksen asuinkerrostalo, joka sijaitsee Lauttasaaressa. Ensimmäinen kohde, Asunto Oy Helsingin Julius, varattiin täyteen ennätysnopeasti. Myös Särkiniemenpuisto on herättänyt laajaa kiinnostusta jo ennen ennakkomarkkinoinnin käynnistymistä.