Pohjola Rakennus ja Asuntoyhtymä ovat tehneet kaupat Jyväskylän Kangasvuoreen rakennettavista Joo Kodeista

Pohjola Rakennus Oy Suomi ja Asuntoyhtymä Oy allekirjoittivat marraskuussa 2021 osakekaupat Jyväskylän Kangasvuoreen tulevan kerrostalohankkeen tiimoilta. Nyt kohteen rakentaminen on käynnistynyt, ja solmittu kauppa pitää sisällään 93 asunnon kerrostalokohteen, jossa huoneistopinta-alaa on yhteensä noin 2900 neliömetriä. Rakennettavat vuokra-asunnot tulevat olemaan Joo Koteja. Asuntoyhtymän syksyllä 2021 lanseeraama vuokra-asumisen brändi Joo Kodit lupaa huolettomuutta, joka syntyy ensisijaisesti henkilökohtaisesta palvelusta, joustavuudesta, yhteisöllisyydestä sekä ekologisuudesta.

Asunto Oy Jyväskylän Tulisydän, josta kaupat solmittiin, sijaitsee Jyväskylän Kangasvuoressa muutaman kilometrin päässä Jyväskylän ydinkeskustasta. Kangasvuori on rakentunut 1960-luvulta lähtien, ja se on Jyväskylän Huhtasuon suuralueen vanhin asuinalue. Rakennuskanta koostuu pääasiassa kerrostaloista, mutta alueelle on myös rakennettu pientalokortteleita. Alueelta löytyvät päivittäispalvelut, päiväkoti ja koulu, sekä suositut luontokohteet kuten Vuorilampi ja Kangasvuoren luontopolku.

”On todella hienoa käynnistää yhteistyö Asuntoyhtymän kanssa myös Jyväskylässä. Asunto Oy Jyväskylän Tulisydän on merkittävä hanke ajatellen myös Jyväskylän yksikön työkantaa vuosille 2022–2023”, kertoo Pohjola Rakennus Oy Suomen Jyväskylän hankejohtaja Veli-Pekka Into.

Uuden A-energialuokan kerrostalon rakentaminen on käynnistynyt 6.4.2022 saadun rakennusluvan myötä.

”Asumisen vaatimukset muuttuvat koko ajan, mutta yritämme ennakoida niitä muun muassa varustamalla jo nyt kaikki autopaikat sähköauton latausmahdollisuudella – ja aurinkoisena päivänä akkuun voi latautua jopa oman talon aurinkosähköäkin!” kertoo Asuntoyhtymän vastuullisuusjohtaja Antti Niskanen.

Pohjola Rakennuksen rakentamaan kohteeseen valmistuu yhteensä 93 Joo Kotia, joiden koot vaihtelevat yksiöistä neliöihin. Kerrostalon lämmityksessä hyödynnetään maalämpöä ja katolle asennetaan aurinkopaneelit. Tulisydämen on arvioitu valmistuvan loppukesästä 2023.

Pohjola Rakennus Oy Suomi on kotimainen perheyritys, joka on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo yli 30 vuotta. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain lähes 3 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 300 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Perheyhtiö Pohjola Rakennus nousi historiansa parhaaseen sijoitukseen EPSI Rating -tutkimuksessa21.3.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Tänään 21.3.2022 julkaistussa EPSI Rating -asiakastyytyväisyystutkimuksessa Pohjola Rakennus sijoittui upeasti toiseksi, joka on samalla myös yhtiön historian paras tulos kyseisessä tutkimuksessa. EPSI Ratingin vuosittain tekemä uudisasuntorakentamisen toimialatutkimus tutkii rakennusliikkeiden asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä eri osa-alueiden vaikutusta asiakaskokemukseen. Vuosittainen tutkimus on kattavin uudisrakennusalan tutkimus Suomessa ja se kattaa koko toimialan asiakastyytyväisyyden, sekä julkiseen rankingiin suostuneiden kahdeksan yhtiön tulokset.