Pohjola Rakennus ja Asuntoyhtymä ovat tehneet kaupat Tampereelle rakennettavasta kerrostalokohteesta

Pohjola Rakennus Oy Suomi ja Asuntoyhtymä Oy ovat allekirjoittaneet 10.5.2022 osakekaupat Tampereen Lamminpäähän toteutettavasta kerrostalokohteesta. Solmittu kauppa pitää sisällään 44 asuinhuoneistoa. Huoneistopinta-alaa kohteessa on reilut 1900 neliömetriä.

Uusi Lamminpää aluevisualisointi kuvassa

Pohjola Rakennus toteuttaa Asuntoyhtymälle Tampereen Lamminpäähän 44 asunnon vuokra-asuntokohteen. Kohteeseen rakennetaan koteja, jotka ovat kooltaan 27,5 m²:n yksiöstä aina 82,5 m²:n viiden huoneen asuntoihin. Kohteessa on panostettu energiatehokkuuteen ja osa kiinteistön sähköstä tuotetaan omalla aurinkovoimalla. Asukkaiden käytössä on korttelin yhteispiha-alueet sekä piharakennuksessa sijaitseva kuntoilutila. Pientalovaltainen Lamminpää sijaitsee Tampereen länsipuolella, ja alueelta löytyvät erinomaiset kulkuyhteydet, monipuoliset ulkoilu- ja liikuntamahdollisuudet sekä arkea helpottavat päivittäispalvelut.

”On erittäin hienoa aloittaa yhteistyö Asuntoyhtymän kanssa myös Tampereen alueella. Kohde täydentää alkuvuodesta aloitettua Lamminpään aluehankettamme laadukkailla Joo Kodeilla”, kertoo Pohjola Rakennus Oy Suomen Tampereen hankejohtaja Erkki Ikonen.

Lamminpään uudet asunnot tulevat olemaan Joo-vuokrakoteja. Asuntoyhtymän syksyllä 2021 lanseeraama vuokra-asumisen brändi Joo Kodit lupaa huolettomuutta, joka syntyy ensisijaisesti henkilökohtaisesta palvelusta, joustavuudesta, yhteisöllisyydestä sekä ekologisuudesta.

”Me uskomme kasvavan Tampereen vetovoimaan ja haluamme myös omalta osaltamme kehittää sitä tarjoamalla entistä laadukkaampia ja kokonaisvaltaisempia asumisen palveluita. On hienoa päästä toteuttamaan Joo Kotien visiota huolettomasta vuokra-asumisesta yhdessä Pohjola Rakennuksen kanssa”, sanoo Asuntoyhtymän toimitusjohtaja Jaakko Niskanen.

Kohteen rakennustyöt alkavat alustavasti toukokuun 2022 aikana ja kohteen on arvioitu valmistuvan syksyllä 2023.

Uusi Lamminpää aluevisualisointi kuvassa

Pohjola Rakennus Oy Suomi on kotimainen perheyritys, joka on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo yli 30 vuotta. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain lähes 3 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 300 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Asuntoyhtymä Oy rakennuttaa, omistaa ja vuokraa koteja Suomen kasvukeskuksissa. Valmiita vuokrakoteja on tällä hetkellä noin 4500. Vuokrakotimme ovat nimeltään Joo Koteja. Joo tarkoittaa huoletonta vuokra-asumista: henkilökohtaisesta palvelua, joustavuutta, yhteisöllisyyttä ja ekologisuutta. Elämisen edelläkävijänä kehitämme jatkuvasti elämää helpottavia ratkaisuja – ja pidämme kodeistamme, asukkaistamme ja ympäristöstämme parasta mahdollista huolta.

Pohjola Rakennus ja Asuntoyhtymä ovat tehneet kaupat Jyväskylän Kangasvuoreen rakennettavista Joo Kodeista4.5.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus Oy Suomi ja Asuntoyhtymä Oy allekirjoittivat marraskuussa 2021 osakekaupat Jyväskylän Kangasvuoreen tulevan kerrostalohankkeen tiimoilta. Nyt kohteen rakentaminen on käynnistynyt, ja solmittu kauppa pitää sisällään 93 asunnon kerrostalokohteen, jossa huoneistopinta-alaa on yhteensä noin 2900 neliömetriä. Rakennettavat vuokra-asunnot tulevat olemaan Joo Koteja. Asuntoyhtymän syksyllä 2021 lanseeraama vuokra-asumisen brändi Joo Kodit lupaa huolettomuutta, joka syntyy ensisijaisesti henkilökohtaisesta palvelusta, joustavuudesta, yhteisöllisyydestä sekä ekologisuudesta.

Perheyhtiö Pohjola Rakennus nousi historiansa parhaaseen sijoitukseen EPSI Rating -tutkimuksessa21.3.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Tänään 21.3.2022 julkaistussa EPSI Rating -asiakastyytyväisyystutkimuksessa Pohjola Rakennus sijoittui upeasti toiseksi, joka on samalla myös yhtiön historian paras tulos kyseisessä tutkimuksessa. EPSI Ratingin vuosittain tekemä uudisasuntorakentamisen toimialatutkimus tutkii rakennusliikkeiden asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä eri osa-alueiden vaikutusta asiakaskokemukseen. Vuosittainen tutkimus on kattavin uudisrakennusalan tutkimus Suomessa ja se kattaa koko toimialan asiakastyytyväisyyden, sekä julkiseen rankingiin suostuneiden kahdeksan yhtiön tulokset.