Pohjola Rakennus käynnisti 57 uuden kodin rakentamisen Tampereen Santalahteen

Pohjola Rakennus on aloittanut Tampereen Santalahteen nousevan RS-kohteensa Asunto Oy Tampereen Tikkutehtaan Hulmun rakentamisen. Kohde on myös saanut myyntivalmiuden ja huoneistojen myynti on aloitettu. Hulmun alustava valmistuminen on helmikuussa 2023.

Vanhan tulitikkutehtaan historialliseen miljööseen Näsijärven maisemiin rakennetaan nelikerroksinen Asunto Oy Tampereen Tikkutehtaan Hulmu. Moderniin ja urbaaniin Hulmuun tulee yhteensä 57 uutta kotia – tarjontaa on näppäristä yksiöistä aina kolmen huoneen saunallisiin koteihin. Uusista kodeista aukeaa näkymät Näsijärvelle ja Santalahdenpuistoon.

Hulmun kodit ovat sekä käytännöllisiä että kauniita. Vaaleasävyiset kodit antavat paljon tilaa asukkaan omille sisustussuunnitelmille. Suosittu avokeittiö pohjaratkaisuna tuo avaruutta ja käytännöllisyyttä Hulmun koteihin. Keittiöt on suunniteltu niin ikään täyttämään vaativankin kotikokin toiveet, sillä niistä löytyy helppokäyttöiset ja modernit kodinkoneet ja kestävät pintamateriaalit. Osassa kodeista on myös oma sauna, joka tuo lisämukavuutta asumiseen. Asukkaita tulee ilahduttamaan myös viehättävä sisäpiha. Hulmun asukkaille on varattu korttelin autohallista 18 autopaikkaa, ja osaan autopaikoista tulee myös mahdollisuus hankkia sähköauton latauspiste

”Tikkutehtaan alue on syttynyt uuteen eloon Tampereen keskustan kupeessa, ja rakennukset sisäpihoineen muodostavat kortteliin tyylikkään kokonaisuuden. Tältä uniikilta alueelta löytyykin Hulmun myötä taas uusia ja erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia koteja, jotka tulevat osaksi Tikkutehdasta ympäröivää arvokasta miljöötä”, kertoo Pohjola Rakennuksen hankejohtaja Erkki Ikonen.

Vehreä Santalahdenpuisto tarjoaa tekemistä niin ulkoilun kuin liikunnankin saralla. Satama, grillauspaikat, uimaranta, koripallokenttä, matonpesupaikka, koirapuisto ja talvella luistelurata sekä kesällä Särkänniemi tarjoavat tekemistä ihan lähietäisyydellä. Myös erilaiset pyöräilyreitit, Pyynikin ulkoilumaastot ja Pispalan portaat sijaitsevat aivan lähistöllä. Rantatietä pitkin pääsee hetkessä keskustan tai Lielahden palveluiden ääreen.

Hulmu rakentuu Santalahden kehittyvälle alueelle erinomaisten liikenneyhteyksien äärelle. Kun raitiotieverkko laajenee Santalahteen vuonna 2023, liikenneyhteydet paranevat entisestään. Hulmun asukkailla on tuolloin noin 300 metrin matka kotiovelta raitiovaunupysäkille. Alueen palvelut lisääntyvät jatkuvasti ja Santalahteen onkin suunnitteilla monipuolisia palveluita aina ravintoloista päiväkotiin.

Pohjola Rakennus rakentaa Santalahteen lähes 1300 kotia kolmeen kortteliin; Tikkutehtaalle, Pahvitehtaalle ja Pisparantaan, joiden arvioidaan valmistuvan vuoteen 2025 mennessä.

Erkki Ikonen, Pohjola Rakennus Oy Suomi, hankejohtaja, 050 539 7068, erkki.ikonen@pohjolarakennus.fi

Jyrki Vuorinen, Pohjola Rakennus Oy Suomi, johtaja, kuluttajamyynti ja myynnin kehitys, 0400 358 478, jyrki.vuorinen@pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus Oy Suomi on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo vuodesta 1989. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain yli 2 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 300 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.