Pohjola Rakennus rakentaa seitsemänkerroksisen kerrostalon Turun Linnakortteliin – Asunto Oy Turun Herttuan rakentaminen alkoi

Pohjola Rakennus Oy Suomi on aloittanut Turun Linnakaupungissa sijaitsevan Asunto Oy Turun Herttuan rakentamisen. Seitsemänkerroksiseen Turun Herttuaan valmistuu yhteensä 37 uutta kotia arviolta lokakuussa 2023.

Pohjola Rakennus rakentaa sataman läheisyyteen uuden asuinalueen, Linnakorttelin. Linnakortteli sijaitsee vauhdilla kehittyvässä Linnakaupungin kaupunginosassa aivan Turun sataman läheisyydessä. Alue on kehittymässä vanhasta teollisuusalueesta moderniksi naapurustoksi, jossa viihdytään – nyt ja tulevaisuudessa. Asunto Oy Turun Herttua on ensimmäinen rakennettavista Pohjola Rakennuksen asuinkerrostaloista Linnakorttelissa. Kaiken kaikkiaan Linnakortteliin valmistuu kymmenen asuinkerrostaloa sekä koko korttelia palveleva pysäköintiyhtiö. Koko Linnakortteliin rakennetaan yhteensä noin 500 uutta kotia tulevien vuosien aikana.

”Pohjola Rakennuksen Linnakortteli on pitkän kehitysprosessin tulos. Olen tyytyväinen syntyvään kokonaisuuteen, jossa voimme tarjota turvallista asumista laadukkaalla korttelipihalla sekä mahdollistaa eri asumismuodoilla kaikille ihmisille mahdollisuuden asua Linnakorttelissa. Nyt alkava Herttua on omistusasuntojen kokonaisuudesta ensimmäinen, seuraavien ollessa jo suunnittelupöydällä.”, Pohjola Rakennuksen Turun alueen hankejohtaja Antti Saarinen kertoo.

Tyylikkäässä Asunto Oy Turun Herttuassa on 37 kotia, joiden koot vaihtelevat 27m2:n yksiöistä 71,5m2:n neljän huoneen koteihin. Kodit rakennetaan viihtyisiksi ja moderneiksi ja asumismukavuutta lisää muun muassa lattialämmitys. Kaikissa asunnoissa on myös valoa tuovat joko ranskalaiset tai avarammat parvekkeet, joista osa on lasitettu. Ensimmäisessä kerroksessa tarjolla on myös yksi koti, jossa on ikioma terassi. Osassa ylimpien kerrosten kodeista aukeavat upeat maisemat aina merelle saakka.

Linnakorttelin suojatulle sisäpihalle rakennetaan myös mukava ja monikäyttöinen pihatalo yhteiskäyttöön. Pihataloon tulee kahden saunan lisäksi kotoisa kerhotila, jossa voi järjestää vaikkapa illanistujaiset tai perhejuhlat. Suojaisalla pihalla on myös leikkialue ja monitoimipiha, jossa voi viettää aikaa myös perheen pienimpien kanssa. Viihtyisyyttä lisäävät niin ikään runsaat istutukset talojen väleissä sekä viereiset puistoalueet.

Herttuaan muuttavat asukkaat voivat hankkia pysäköintipaikkoja Linnakorttelin yhteyteen rakennettavasta pysäköintiyhtiöstä. Tulevat kodit sijaitsevat erinomaisten kulkuyhteyksien varrella ja lähelle valmistuvat lähivuosina myös päiväkoti, koulu ja monitoimitalo. Kotikulmilta löytyvät jo monipuoliset harrastusmahdollisuudet sekä päivittäispalvelut kauppoineen ja ravintoloineen.

Pohjola Rakennus Oy Suomi on kotimainen perheyritys, joka on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo yli 30 vuotta. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain lähes 3 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista yli 300 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Pohjola Rakennukselle voitto Tampereen kaupungin tontinluovutuskilpailussa – Kissanmaalle uusi kiertotaloutta edistävä asuinkerrostalo13.10.2022 13:08:38 EEST | Tiedote

Tampereen kaupunki on päättänyt varata Pohjola Rakennus Oy Suomelle Kissanmaalla sijaitsevan tontin omistusasuntotuotantoon. Tontinluovutuskilpailussa edellytyksenä oli tehdä konseptitason suunnitelma siitä, miten tontille sijoitettavassa hankkeessa tullaan hyödyntämään kiertotalouden periaatteiden mukaisia rakennusosia tai -materiaaleja. Kissanmaalla sijaitsevaan tonttiin tuli yhteensä 18 hakemusta, joista raati valitsi Pohjola Rakennuksen konseptisuunnitelman parhaimmaksi.

Pohjola Rakennus on aloittanut hitas-uudiskohteensa rakentamisen Vallilaan30.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus Oy Suomi on käynnistänyt Vallilan Karstulantielle rakennettavan hitas-uudiskohteensa, Asunto Oy Helsingin Vallilan Siluetin rakentamisen. Hitas-kotien osto-oikeuden arvonta suoritettiin 11.8.2022. Hakemuksia uusiin koteihin tuli lähes 800 kpl, jonka johdosta kaikki asunnot ovat varattuja ja kaupanteko on alkanut vauhdilla.12-kerroksiseen Siluettiin valmistuu yhteensä 41 uutta kotia arviolta syksyllä 2023.