Pohjola Rakennus toteuttaa kolme asuinkerrostaloa Espooseen Finnoon uudelle asuinalueelle

LähiTapiola Tontit I Ky ja Ålandsbankenin Tonttirahasto ovat ostaneet 7.4.2021 tehdyissä kaupoissa tontit Espoon Finnoossa sijaitsevalta Matroonankadulta. Pohjola Rakennus Oy Suomi toteuttaa tonteille yhteensä kolme uudisasuntokohdetta.

Pohjola Rakennus Oy Suomi toteuttaa Espooseen Finnoon uudelle asuinalueelle yhteensä kolme uudisasuntokohdetta.

Uudet asuinrakennukset tulevat sijaitsemaan vuonna 2023 avautuvan metroaseman välittömässä läheisyydessä Finnoon keskuksen vieressä Matroonankadulla. Rakennusoikeutta kohteisiin on noin 27 900 k-m² ja uusia koteja on niiden valmistuttua tarjolla yli 500 uudelle asukkaalle.

”Finnoon alue kehittyy tulevina vuosina merkittäväksi uudeksi asuinalueeksi Länsimetron ja palveluiden ääreen. On hienoa päästä toteuttamaan Matroonankadun korttelihanketta ja mahdollistamaan merellistä asumista hulppeilla näkymillä sekä energiatehokkain ratkaisuin”, Pohjola Rakennuksen hankejohtaja Hannu Hirvensalo kertoo.

Finnoosta tulee Länsiväylältä merenrantaan asti ulottuva 17 000 asukkaan kaupunginosa, jonka korkea keskusta syntyy metroaseman päälle. Merenranta monipuolisine palveluineen tulee erottamattomaksi osaksi uutta kaupunginosaa. Alueelle on suunniteltu kattavat päivittäispalvelut sekä koulu ja päiväkoti. Finnoossa asuminen on ekologista, sillä uusi asuinalue syntyy metron varrelle. Finnoosta on toimivat joukkoliikenneyhteydet Espoon muihin kaupunginosiin sekä Helsingin keskustaan. Finnoon omat palvelut rakennetaan niin ikään kävelyetäisyydelle, jotta siellä on helppo liikkua päästöttömästi.

Hannu Hirvensalo, Pohjola Rakennus Oy Suomi, hankejohtaja, 040 575 6293, hannu.hirvensalo@pohjolarakennus.fi

Miika Oksanen, Pohjola Rakennus Oy Suomi, varatoimitusjohtaja, puh. 0400 781 341, miika.oksanen@pohjolarakennus.fi

Koteja Pohjolan elosuhteisiin

Pohjola Rakennus Oy Suomi rakentaa viihtyisiä koteja Suomen elosuhteisiin yli 30 vuoden kokemuksella. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain yli 2000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Pohjola Rakennuksen palveluksessa on yli 3 000 ammattilaista, joista lähes 250 on omaa henkilökuntaa. Monessa asiassa on onnistuttu: liikevaihtomme on kehittynyt positiivisesti ollen 315 MEUR vuonna 2020. Asiakastyytyväisyytemme oli 4,4/5 vuonna 2020. Menestyksen takana ovat osaamisen jatkuva kehittäminen sekä palveluvalmis asenne: tarjoamme parhaat puitteet asukkaille, työntekijöille ja yhteistyökumppaneille. Valitse Pohjola Rakennus, kun haluat kotimaista osaamista kotimaiseen asumiseen.

Pohjola Rakennus rakentaa Jyväskylän keskustaan tornitalokokonaisuuden25.3.2021 11:00:00 EET | Tiedote

Jyväskylän keskustan siluetti nousee korkealle uuden keskustahankkeen myötä. Pohjola Rakennus Oy Suomen toimesta osoitteeseen Kalevankatu 8-10 nousevat 16- ja 12-kerroksiset tornitalot sekä 8-kerroksinen matalampi asuintalo. Kolmen asuinrakennuksen kokonaisuus muotoutuu Kalevankadun, Ilmarisenkadun ja Puistotorin rajaamalle alueelle vastapäätä Kolmikulmaa. Uudet asuinrakennukset luovat Jyväskylän keskusta-alueelle uutta modernia asuntokantaa.