Accountor Finago

Suomen parhaat kirjanpitäjät julkistettiin virtuaalitapahtumassa - löytyvät Turusta ja Helsingistä

Taloushallinnon ammattilaisten kollegoilleen myöntämä Vuoden kirjanpitäjä -tunnustus annettiin kahdelle kirjanpitäjälle, turkulaiselle Janina Arolalle ja helsinkiläiselle Helena Hoville. Tunnustus jaettiin perjantaina virtuaalisesti järjestetyssä Accountor Finagon Tilitoimistopäivässä.
Taloushallinnon ammattilaistapahtuma järjestettiin ensimmäistä kertaa täysin virtuaalisesti perjantaina 25.9.2020.

Vuoden kirjanpitäjä -tunnustuksen takana on suomalainen taloushallinnon johtava ohjelmistoyritys Accountor Finago, jonka vuosittainen ammattilaistapahtuma Tilitoimistopäivä järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa täysin virtuaalisesti.

Tunnustus annettiin perjantaina kahdelle ammattilaiselle. Turusta tavoitettu Janina Arola on kiitollinen kollegoidensa antamasta tunnustuksesta.

- Tuntuu tosi hienolta, kun työtäni arvostetaan, Arola sanoo.

Vuoden kirjanpitäjä -vastauksissa taloushallinnon ammattilaiset kuvailivat Arolaa erinomaiseksi asiakaspalvelijaksi, idearikkaaksi ja iloiseksi ammattilaiseksi, joka on onnistunut vakuuttamaan asiakkaat sähköisen taloushallinnon eduista. Kollegoiden mukaan positiivisella Arolalla on uutta pelkäämätön asenne.

- Pyrin levittämään iloa ympärilleni niin, että kaikkien muidenkin olisi hyvä tehdä tätä työtä, josta itsekin nautin, Arola kertoo.

Seitsemän vuotta tilitoimistoalalla olleen Arolan mielestä kirjanpitäjän olennaisin tehtävä on huolehtia asiakkaista kokonaisvaltaisesti, oman parhaan kykynsä mukaan.

- Hyvä kirjanpitäjä saattaa asiakkaan tietoon kaikki mahdolliset taloushallinnolliset kehityskohteet, ja auttaa myös verotuksellisissa asioissa.

Virtuaalipalaverit lähensivät asiakassuhteita

Tiedonjanoinen, positiivinen ja timanttinen ammattilainen, joka on nostanut asiakaspalvelun ihan uudelle tasolle. Sellainen on kollegoiden mielestä toinen Vuoden kirjanpitäjä 2020, helsinkiläinen Helena Hovi. Hovi on kovin otettu saamastaan tunnustuksesta, ja kertoo sen lämmittävän sydäntä poikkeuksellisesti kuluneen vuoden jälkeen.

Pandemian myötä tullut "uusi normaali aika" pakotti Hovin työkavereineen etätyöhön, ja kasvokkainen kontakti asiakkaiden kanssa loppui.

- Opin kevään aikana ymmärtämään asiakkaitani paremmin, kaikkien etäpalaverien myötä. Moni istui näyttönsä äärellä kotikonttorillaan, ja pääsin näkemään asiakkaiden arkea ihan eri tavalla kuin normaalisti, Hovi kertoo.

- Soitellessa asiakkaiden kanssa kuulin välillä tuskailua lapsiperhearjen ja etätöiden yhdistämisen haasteista, ja sen myötä sitä asettui ihan eri tavalla asiakkaiden saappaisiin.

Etätyön yleistyminen osoitti sähköisen taloushallinnon hyödyt

Janina Arolan työnantaja Tili-Vinkki Oy on kymmenen tekijän tilitoimisto. Helena Hovi taasen työskentelee Emu Growth Partnersilla, jonka riveissä on yli 70 taloushallinnon ammattilaista. Kevään myötä lisääntynyt etätyöskentely näkyy taloushallinnon alalla erityisesti kirjanpidon sähköisten palvelujen kattavuudessa.

Arola kokee sähköisen taloushallinnon ratkaisujen helpottaneen yhteistyötä omien asiakkaiden kanssa.

- Kun voi tarkastella reaaliaikaisesti täysin samaa kirjanpidon sivunäkymää yhdessä asiakkaan kanssa, ja jopa neuvoa häntä siinä samalla ohjelmiston käytössä, niin se tekee yhteistyöstä ihan eri tavalla sujuvaa.

Accountor Finagon Tilitoimistopäivä 2021 järjestetään hybriditapahtumana Helsingin Messukeskuksessa 30.9.2021.

Kuvat

Lataa
Turkulainen Janina Arola valittiin Vuoden kirjanpitäjäksi Accountor Finagon Tilitoimistopäivä-virtuaalitapahtumassa 25.9.2020.
Lataa
Helsinkiläinen Helena Hovi valittiin Vuoden kirjanpitäjäksi Accountor Finagon Tilitoimistopäivä-virtuaalitapahtumassa 25.9.2020.
Lataa
Kirsi Alm-Siira haastatteli Accountor Finagon kehitysjohtaja Lauri Lehtosta Tilitoimistopäivä-virtuaalitapahtumassa perjantaina 25.9.2020.
Lataa
Taloushallinnon virtuaalitapahtuma Tilitoimistopäivä järjestettiin perjantaina 25.9.2020.

Accountor Finago

Accountor on talous- ja henkilöstöhallinnon ohjelmistoratkaisuihin sekä ulkoistuspalveluihin erikoistunut konserni, jonka palveluksessa on noin 2450 ammattilaista 7 maassa. Yhtiön toiminta-ajatuksena on auttaa asiakkaitaan hyödyntämään modernin teknologian ja digitalisoinnin tarjoamia mahdollisuuksia jokapäiväisessä tekemisessään. Yhtiön pääkonttori on Espoossa. Suomen lisäksi yhtiö toimii Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Hollannissa, Venäjällä ja Ukrainassa. Accountor-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 245 M€.

Accountor Finago on kotimainen taloushallinnon ohjelmistoyritys ja osa Accountorin SME-liiketoimintaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Accountor Finago