Vaasan Sähköltä lisäosinkoa yli neljä ja puoli miljoonaa

Vaasan Sähkö . Vasa Elektriska. Kuva: Ann-Sofi Berg

Vaasan Sähkö Oy:n yhtiökokous päätti maanantaina 18.12., että yhtiö jakaa ylimääräisenä osinkona 146,50 euroa/osake, eli yhteensä 4 614 750 euroa.

Yhtiökokous päätti myös muuttaa yhtiöjärjestystä siten, että hallituksen valinta siirtyy hallintoneuvostolta yhtiökokoukselle.

Yhtiökokous päätti maanantaina myös hallituksen kokoonpanosta.

Vaasan Sähkön hallituksen jäsenet:

Mauri Holma
Miapetra Kumpula-Natri
Hannu Laaksonen
Marianne Munkki
Joakim Strand

Vaasan Sähkö . Vasa Elektriska. Kuva: Ann-Sofi Berg

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, joka harjoittaa sähkönmyynti-, sähkönsiirto- ja kaukolämpötoimintaa sekä verkkourakointia. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee yli 170 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2016 oli noin 140 milj. euroa.

Sähkölämmittäjälle ilmainen älylaitteisto kodin energianohjaukseen – ilmoittaudu mukaan pilottiin nyt!20.6.2019 08:15:00 EESTTiedote

Vaasan Sähkö hakee nyt omakotitalossa tai paritalossa asuvia sähkölämmittäjiä vuoden kestävään pilottiin, jossa tutkitaan kuluttajien osallistamista energiajärjestelmään ja mahdollisuuksia tasata kulutuspiikkejä. Mukaan valitut kuluttajat saavat vuodeksi täysin maksutta käyttöönsä laitteiston kodin älykkääseen energianohjaukseen. Samalla he pystyvät pienentämään omaa kulutustaan ja hiilijalanjälkeään.

Asiakasmäärää kasvoi 15 % tiukasta hintakilpailusta huolimatta9.4.2019 13:55:19 EESTTiedote

Pohjoismaiden kuiva kesä, polttoaineiden hintakehitys ja päästöoikeuksien jyrkkä hinnannousu korottivat vahvasti sähkön markkinahintaa vuoden 2018 toisen puoliskon aikana. Vaasan Sähkö onnistui kasvattamaan asiakasmääräänsä merkittävästi, mikä myös näkyi liikevaihdon kasvuna. Liikevoittoa rasitti Seinäjoen voimalaitoksen omistusjärjestelyistä johtunut 5 miljoonan euron kertaluonteinen sähkönhankintakulu.